سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

یک مسئول : چیزی به نام طب اسلامی نداریم

دکتر محمدرضا دارابی پنجشنبه شب در مراسم روز پزشک در مشهد افزود: با وجود تلاش جامعه پزشکی و دولت برای ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی اکنون عده ای بدون داشتن سواد علمی با مداخله گری در حوزه پزشکی آسیبهای جبران ناپذیر وارد می کنند.

https://static2.jamaran.ir/thumbnail/tcw0AjzuAscq/kzxwgq-JKBXtdnsW2DbwP7TrlD6N4XU8Y9m8yC_4JgzeX92dFRcloYFBrUkLQORYywpgzrCJSonkiG3pI_QvVJMtK7Jf75PBGtYL0VaS0--hLJzhhq960g,,/rjgYwlH82sCP.jpg

وی ادامه داد: متولیان طب اسلامی که مداخله گران پزشکی هستند دست به کارهایی برای کسب درآمد خود می زنند که جز بد نام کردن دین ثمر دیگری ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه، طرح نظام ارجاع پزشکی را راهکار ارتقای کیفیت خدمات و تحقق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت توصیف و بیان کرد: پزشکان عمومی در صورتی می توانند

به حقوق واقعی خود برسند که شاهد عملیاتی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در تمامی مناطق کشور باشیم. ماندگاری پزشکان در شهرستانها و مناطق دور دست باید توسط دولت تضمین شود.
وی همچنین گفت: انتظار جامعه پزشکی این است که مورد بی مهری مسئولان قرار نگیرد لذا باید اجازه داد که مسائل جامعه پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی حل و فصل شوند.

دکتر دارابی افزود: در شرایطی که همه صنفها امسال افزایش تعرفه داشته اند اما تعرفه های جامعه پزشکی هیچ افزایشی نداشته است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در خراسان رضوی ایجاد شده اما هنوز کمبودها بسیار است و باید در این زمینه گامهای جدیتری برداشته شود.
در مراسم روز پزشک که به همت سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد گروهی از پزشکان نمونه و برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *