شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

یورو و دلار پول رایج ایران است؟

https://cdnpl2.img.sputniknews.com/images/230/03/2300369.jpg

 

هتل‌ها، رستوران‌ها و برخی فروشگاه‌های شهرهایی از ایران که این روزها پاتوق بیشتر گردشگران خارجی شده‌اند، در ازای فروش کالاهای مصرفی و خدماتی، یورو و دلار می‌گیرند.

این اتفاق تحت تاثیر کاهش ارزش پول ملی کشور افتاده است. از سوی دیگر وقتی گردشگران خارجی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری را در ایران ندارند و در سفر با نوسانات لحظه‌ای نرخ ارز و قیمت‌های متفاوت مواجه می‌شوند، طبیعی است که از معامله با ارز رایج کشور خود استقبال کنند.

برخی راهنمایان گردشگری می‌گویند:فروشگاه‌های صنایع دستی و فرش فروشی‌هایی که محل آمد و شد گردشگران خارجی هستند نیز این روزها بیشتر معاملات را به ارز خارجی انجام می‌دهند. حتی برخی راننده‌های تاکسی هم از گردشگرانی که ریال ندارند، پول خُرد خارجی قبول می‌کنند. در بعضی رستوران‌ها ترجیح می‌دهند از خارجی‌ها ارز بگیرند و باقی مانده را به ریال برگردانند.

یک گردشگری فرانسوی از این‌که می‌تواند خریدهایش را با ارز رایج کشورش انجام دهد خرسند است و تعریف می‌کند که در بازار شیراز هر کالایی که می‌خواسته، از جمله ادویه و گلیم را با پرداخت یورو خریده است. حتی آب‌میوه‌اش را به یورو حساب کرده است!/ ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *