پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

گزارش تصویری از دوازدهمین مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، از دقایقی پیش در حسینیه‌ امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس قوه مقننه و حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب در سمت راست رهبری در کنار یکدیگر نشسته اند. آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان هم در سمت چپ رهبری همنشین هم هستند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق هم در جمع مهمانان در کنار حجت الاسلام رئیسی نشسته است.

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌شود».

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ۱۲ انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور برگزار شده و احکام انتصاب افراد منتخب در انتخابات، با تنفیذ حضرت امام خمینی (ره)، (سیدابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای) و با تنفیذ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، (اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی) به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آنان اعطا شده است.

در دوران رهبری امام خمینی (ره)، یک مراسم تنفیذ در بیمارستان قلب تهران (برای بنی‌صدر) و سه مراسم تنفیذ در حسینیه‌ جماران برگزار شد. در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون یک مراسم در حسینیه‌ جماران (برای هاشمی‌رفسنجانی) و شش مراسم در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شده است.

متن حکم تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم را در زیر مشاهده کنید:

متن حکم تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم/عکس

حضور مقامات خارجی در مراسم تنفیذ دوازدهم

مقامات خارجی در مراسم تنفیذ روحانی/عکس

محمود احمدی نژاد، در کنار سیدحسن خمینی در مراسم تنفیذ روحانی

احمدی نژاد کنار سیدحسن خمینی نشست/عکس

حضور خانم ها صدیقه مصطفوی، فریده مصطفوی و زهرا مصطفوی دختران گرامی امام خمینی در مراسم تنفیذ روحانی

حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم امروز تنفیذ

مراسم تنفیذ دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر انقلاب آغاز شد.

دریافت حکم ریاست جمهوری دوازدهم توسط دکتر حسن روحانی

دریافت حکم ریاست جمهوری توسط روحانی/عکس
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *