سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۷ قبل از ظهر به وقت تهران

گروهک تروریستی الاحوازیه و جنایات شان را بشناسید +تصاویر

صبح امروز شنبه ۳۱ شهریورماه در جریان برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، چند فرد مسلح مراسم رژه را به‌رگبار بستند.

اخبار اولیه حاکی از آن بود که تعدادی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شده‌اند. بعد از گذشت یک ساعت از این حمله، گروه تروریستی “الاحوازیه” مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. صلاح ابوشریف سخنگوی این گروه تروریستی در گفتگو با تلویزیون اینترنشنال حمله امروز به مراسم رژه را رسما در راستای عملیات‌های الاحوازیه اعلام کرد.

 

حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» است که در سال ۲۰۰۳ در این کشور اعلام موجودیت کرده و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.

«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» که همه او را به مشکلات خانوادگی و عصبی مزاج بودنش می‌شناختند، مسئولیت این گروه انگلیسی را به عهده گرفت. برای اینکه دولت انگلیس از نزدیک فعالیت‌های حزب خود ساخته را رصد کند، نماینده تام الاختیار خود به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر را با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار حزب تضامن قرار می‌دهد.

 

حزب تضامن برای سر پوش گذاشتن بر رسوایی‌هایش و دادن گزارش کار بابت دریافت پول از انگلیس، سلسله ترور‌های خود را در خوزستان به راه انداخت و برای خوش خدمتی بیشتر ضمن همگرایی با گروه‌های تروریستی، اقدام به اجرای برنامه در شبکه ماهواره‌ای «تیشک» متعلق به گروهک تروریستی موسوم به پژاک کرد.

پس از مرگ منصور عبدویس، «عدنان سلمان»، فردی که تا چندی پیش در ایران راتتدگی می‌کرد و از حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردار بوده، با کنار زدن نیرو‌های قدیمی گروهک از جمله جلیل شرهانی، موسی شریفی، وجدان عفراوی، کریم عبدیان، ناهی ساعدی، یاسین غبیشی و… مسئولیت گروه را به عهده گرفت.

همانطور که گفته شد تشکیلات نظامی و تروریستی الاحوازیه و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال ۱۳۷۵ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید.

افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی رحمانه ادامه داشته باشد. آن‌ها جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند.

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه تروریستی الاحوازیه با کمک داعش و با کمک مالی مستقیم دولت‌های عربی در منطقه که سیاست‌های ایران ستیزانه را پیگیری می‌کنند می‌خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.

الاحوازیه به روایت آمار

زمان پیدایش گروه: اواسط سال ۱۳۷۵

علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان

عقاید: مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهروهرمزگانوجزایرخلیج فارس!)

اهداف: براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق قیام مسلحانه

وابستگی: بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود

رهبر معنوی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک

رهبر نظامی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک

حمایت معنوی: طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشور‌های هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سیا

حمایت مادی و تسلیحاتی: براساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری‌های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می‌نمایند.

مکان استقرار:دانمارک، سوئد و هلن

محدوده فعالیت:فعالیت نظامی در منطقه جنوب ایران و فعالیت مجازی با راه اندازی سایت احوازنا

وضعیت گروه: نیمه فعال

این گروه به مشی مسلحانه اعتقاد دارند. به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند، در حالی که دیگران را نژادپرست و فاشیست می‌دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته اند. بمب گذاری‌های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم برداری کرده و در اینترنت منتشر کردند.

گروه تروریستی الاحوازیه که در سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات داشت، می‌خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند، اما شکست خورد.

این تشکیلات از بدو تأسیس تا خرداد ۱۳۸۴ اقدام به جذب و آموزش بیش از سی نفر از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مساعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و… نمود.

الاهوازیه

تشکیلات تروریستی مذکور اقدام به بمب گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، سازمان مسکن وشهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان را به ترتیب در تاریخ ۱۰شهریور۱۳۸۴ و ۷آبان۱۳۸۴، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان، فرمانداری‌های آبادان و دزفول نمودند.

در اثر این عملیات‌ها تعداد ۱۴ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناه شهید و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند و خسارات مالی بسیار هنگفتی نیز به اماکن دولتی و خصوصی وارد شد. از دیگر جنایات این گروه بمب گذاری ۲۳ مهر در خیابان نادری در ماه رمضان و در شلوغ‌ترین زمان ممکن، ساعتی پیش از اذان مغرب، بود که به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید. اوج بی شرمی و بی رحمی این گروه آنجا بود که ابتدا یک بمب صوتی و هنگامی که مردم در محل جمع شدند بمب اصلی منفجر شد. در بین کشته شدگان و زخمی‌ها تعداد زیادی عرب نیز وجود داشت!

نکته جالب ماجرا آنجاست که سایت وابسته به شبکه سعودی العربیه به گونه‌ای حادثه تروریستی اهواز را مورد پوشش خبری قرار داده که حمایت تلویحی آن از عوامل تروریستی را آشکار می‌سازد. این شبکه سعودی به جای «حادثه تروریستی» از «حمله مسلحانه» در خصوص رویداد‌های امروز اهواز استفاده کرده است.

این شبکه سعودی همچنین در جریان پوشش مغرضانه از حادثه تروریستی امروز در اهواز، اعلام کرده که سپاه پاسداران ایران، گروه الاحوازیه را به دست داشتن در حادثه اهواز متهم کرده است.

العربیه به گونه‌ای اقدام به پوشش حادثه تروریستی اهواز کرده است که گویی گروه الاحوازیه در این حادثه دست نداشته و تنها از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به دست داشتن در حادثه متهم شده است./باشگاه خبرنگاران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *