چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

کودکانی که در صف اموزش برای عملیات انتحاری داعش هستند! +عکس

مجله انلاین دوستان :  به گفته دیدبان حقوق بشر به خصوص تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کودکانی را که گاه ١۴ سال دارند جذب کرده، تمرین می‌دهد و آنان را به عملیات انتحاری می‌گمارد. مطابق یکی از معاهدات دیوان بین‌المللی کیفری به کار گرفتن افراد زیر ١۵ سال در درگیری‌های نظامی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر بر مبنای مصاحبه با کودکانی تهیه شده است که پیش از این در گروه‌های مخالف دولت سوریه، از جمله ارتش آزاد سوریه، جبهه نصرت و داعش، نقش‌های نظامی به عهده داشته‌اند.

کودکانی که در صف اموزش برای عملیات انتحاری داعش هستند! +عکس
کودکانی که در صف اموزش برای عملیات انتحاری داعش هستند! +عکس

اعضا و هواداران تروریست های داعش حضور چشمگیری در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی دارند و فعالانه به تبلیغ باورهای خود و جذب داوطلب از کشورهای مختلف می‌پردازند.

ریچارد برت، مدیر سابق دایره ضدتروریسم سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا (MI۶) می‌گوید برآورد می‌شود که ۵۰۰ بریتانیایی به گروه‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه پیوسته باشند. برآورد می‌شود که ٨٠درصدپیکارجویان خارجی به داعش می‌پیوندند.

به تازگی ویدئویی از چند جوان بریتانیایی منتشر شده که به داعش پیوسته‌اند و دیگر مسلمانان را به جهاد و پیوستن به این گروه دعوت می‌کنند. برادر یکی از آنان، که اهل کاردیف در ولز است، ١٧ سال دارد.

این ویدئو بحث‌های بسیاری را در بریتانیا برانگیخته است. روز یکشنبه یکی از مقام‌های پلیس لندن گفت که پیکارجویانی که تابعیت بریتانیایی دارند خطری بلندمدت برای این کشور محسوب می‌شوند و پلیس ممکن است تا سال‌ها با مشکلاتی از سوی آنان روبرو شود.///فرارو

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *