سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

کم بخوابیم یا زیاد؟!

www.dustaan.com-کم بخوابیم یا زیاد؟!مجله انلاین دوستان :   متخصصان معتقدند کم خوابی برای سلامت مضر است اما تحقیقات جدید حاکی از این است که خوابیدن زیاد می تواند حتی بدتر باشد. کم خوابی و پرخوابی هر دو خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را افزایش می دهند.

مطالعه ای که بر روی بیش از ۵۰ هزار نفر در آمریکا انجام شده، نشان داده است افرادی که زیاد می خوابند یا افرادی که کم می خوابند احتمالا خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانی از جمله بیماری های عروق کرونر، دیابت، اضطراب و چاقی را در خود افزایش می دهند.

افرادی که برای خوابیدن به مدت شش ساعت در شب دچار مشکل می شوند در خطر بیشتری برای بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، دیابت، چاقی و بیماری های روحی هستند. از سوی دیگر دانشمندان می گویند استراحت و خواب بیش از اندازه نیز برای سلامتی مفید نیست. خوابیدن زیاد همان خطرات کم خوابی را برای سلامتی در پی دارد، اگر چه مطالعه آکادمی پزشکی خواب آمریکا نشان می دهد خطر بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و دیابت در بین افرادی که طولانی مدت می خوابند، بیشتر است.

پزشکان می گویند افراد بزرگسال هر شب باید ۷ تا ۹ ساعت بخوابند تا از فواید خواب بهره مند شوند. اختلالات رایج خواب از جمله آپنه و بی خوابی از عوامل خطر مهم به شمار می روند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *