پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاه سفیدهای روسیاه؛ فرشته نجات تروریست ها! +تصاویر

یک خبرنگار انگلیسی فاش کرد سازمان موسوم به کلاه سفیدها در سوریه با تروریست ها برای کشتن و اعدام شهروندان سوری همکاری می کنند.

یک خبرنگار انگلیسی افشا کرد که کلاه سفیدها با تروریست‌های سوری همکاری و به آنها خدمات پزشکی عرضه می‌کنند و در کشتارها و اعدام‌های جمعی شهروندان سوری سهیم هستند.

تلویزیون الاخباریه سوریه، گزارش داد: «وانی سابیلی» گفت سازمان موسوم به کلاه سفیدها با تروریست‌های داعش و جبهه النصره و گروه های وابسته به آنها در سوریه همکاری می‌کند و این سازمان در کشتار و اعدام‌های جمعی سهیم است.

 کلاه سفیدها
این خبرنگار گفت جای تعجب آن است که کلاه سفیدها همواره در مناطق تحت کنترل تروریست‌هایی مانند داعش یا جبهه النصره یا گروه های وابسته به آنها حضور دارند.

سابیلی افزود تصاویر زیادی وجود دارد که در این مناطق گرفته شده است و نشان می‌دهد سازمان کلاه سفیدها با این تروریست‌ها همکاری و به آنها خدمات پزشکی عرضه می‌کنند و در کشتارها و اعدام های جمعی شهروندان سهیم هستند.

 کلاه سفیدها
روزنامه الاخبار نیز نوشت: در طول روز های گذشته در شبکه های اجتماعی و رسانه های کشورهای عربی و غربی از نقشی که سازمان دفاع مدنی سوریه یا کلاه سفید‌ها صحبت بود. سازمانی که در عملیات نجات و کمک به شهروندان و بیرون آوردن جسدها در مناطقی که بمباران شده فعالیت می کند. در این میان کسانی بودند که عناصر این سازمان را قهرمان می‌نامیدند و آنها را به نمادهای امید در سوریه وصف می کردند تا جایی که حتی عده ای اعتقاد داشتند باید به این سازمان جایزه صلح نوبل اعطا شود. کلاه سفیدها که شعارشان “ما از ملت هستیم و برای ملت” تاکید دارند که دواطلب‌هایشان در این سازمان بدون جانبداری و بر اساس اصل انسانیت و بدون تبعیض عمل میکنند آنان ادعا می کنند که منتسب و تحت لوای حزب و گروه سیاسی خاصی نیستند.
 کلاه سفیدها
مجله نیوزویک در مقاله اش به این موضع پرداخته و می نویسد: این سازمان بدون در نظر گرفتن مذهب و با بیطرفی به انجام وظایفش می‌پردازد و اعضای این سازمان غیر مسلح‌اند. اما ده ها تصویر و ویدئو خلاف این مسئله را ثابت می کند و آشکار می سازد که کلاه سفیدها به طور مستقیم با گروههای مسلح که در میان آنها جبهه النصره نیز هست همکاری می‌کنند. این سازمان در کمپین‌های ضد حکومت سوریه با دست بردن در تصاویر و اخبار با هدف تاثیر گذاشتن بر روی افکار عمومی مشارکت می‌کنند.
 کلاه سفیدها
«ریک ستریانگ» روزنامه نگار در مقاله‌ای به عنوان مؤثرترین دستکاری اشاره می کند که کلاه سفیدها در واقع گروه‌های نجات جبهه النصره هستند.
 کلاه سفیدها
وی اضافه می کند: گفته می‌شود که آنها به سمت هیچ یک از طرفین گرایش ندارند اما همه آنها به طور عمده در مناطقی هستند که تحت تسلط افراد مسلح است از این جمله می‌توان به ادلب و حلب اشاره کرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *