پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری اینترنتی این‌ بار با پیش فروش سکه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که علی‌رغم هشدارهای پلیس به طمع کسب سود، اقدام به پیش خرید سکه از طریق شبکه‌های اجتماعی نموده بود، قربانی کلاهبرداری اینترنتی گردید.

http://media.sarpoosh.com/images/9701/97-01-c07-885.jpg

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان با عنوان کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان پیش فروش سکه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مال باخته در تحقیقات اولیه بیان داشت قصد پیش خرید سکه داشتم که با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مبنی بر پیش فروش تضمینی سکه مواجه شدم، مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به شماره کارت فرد مورد نظر واریز کردم‌، اما پس از واریز وجه‌، صفحه مربوطه حذف و کسی پاسخگو نبود، علیهذا از شخصی که اقدام به ایجاد صفحه و انتشار آگهی نموده شکایت و تقاضای رسیدگی دارم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و سرنخ‌های به جای مانده نهایتاً متهم پرونده شناسایی و به پلیس فتا دلالت داده شد.

سرهنگ مرتضوی در این رابطه گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب منافع مالی از طریق درج آگهی کذب پیش فروش سکه در صورتی‌که هیچ کالایی برای فروش در اختیار نداشته عنوان نمود، نهایتاً پرونده تکمیل و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: شهروندان می‌بایست جهت انجام خرید اینترنتی و واریز هر وجهی تحقیقات لازم را انجام داده و از صحت ادعای گردانندگان سایت و صفحات پیش فروش کالا ‌اطمینان حاصل کرده، سپس اقدام به خرید و واریز وجه نمایند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک که به نوعی شناسنامه‌دار هستند، خرید نمایند و تحت تاثیر تبلیغات فریبنده و اغواکننده سودجویان قرار نگیرند، مجرمان سایبری با ادعای اینکه عامل فروش سکه یا ارز اینترنتی و دارای نمایندگی از بانک مرکزی می‌باشند، با ثبت‌نام پیش فروش سکه، ارز و … زیر قیمت بازار و تحویل فوری، مبالغ هنگفتی از شهروندان کلاهبرداری نموده و پس از گذشت مهلت مقرر پاسخگوی خریداران نمی‌باشند.

سرهنگ مرتضوی در پایان سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى پلیس فتا اعلام و آمادگى کارشناسان متخصص و فنى به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *