پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری از زنان در پوشش کارمند امداد خودرو

زنی روز ٢٩ خرداد با مراجعه به کلانتری تجریش به مأموران اعلام کرد دو نفر در پوشش کارکنان امدادخودرو از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

ب مال‌باخته پس از مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک قیطریه رفته بودم. پس از پایان ورزش با مراجعه به محل پارک خودرو دیدم ماشین روشن نمی‌شود.

چنددقیقه‌ای در حال تلاش برای روشن‌کردن ماشین بودم که در همین زمان دو نفر با سمند سفیدرنگ دارای آرم و علائم مشخص به من مراجعه و خودشان را تعمیرکاران امدادخودرو معرفی کردند و آنها به بهانه پیداکردن علت نقص فنی، موتور را بررسی و عنوان کردند پمپ‌بنزینِ ماشین دچار نقص فنی شده و نیاز به تعویض دارد. آنها اقدام به تعویض پمپ‌بنزین کرده و در ازای تعویض آن با یک پمپ‌بنزین جدید و دارای هولوگرام مبلغ ٢۶٠‌ هزار تومان پول دریافت کردند. پس از چند روز، بر‌ای پیگیری علت خرابی خودرو و تعمیر اساسی آن به یک مرکز امدادخودرو رسمی در شمال تهران مراجعه کردم که کارشناس امدادخودرو با بررسی دقیق خودرو، بیان کرد سیستم سوخت‌رسانی خودروام به صورت عمدی دچار نقص شده و پمپ‌بنزین جدید نیز برخلاف ادعای آن دو تعمیرکار، دست دوم و کارکرده است».
کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه، یکی از مجرمان سابقه‌دار پایگاه یکم آگاهی به نام «مسعود.ح» را شناسایی کردند که سال گذشته دقیقا به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه زندان شده بود، اما درادامه اطلاع پیدا کردند «مسعود» همچنان در زندان حضور دارد.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات، فهمیدند برادر مسعود به نام «حیدر. د» (٣٢ساله) که او نیز از مجرمان سابقه‌دار است با یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ در محدوده محل سکونتش در منطقه سبلان تردد دارد و با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از «حیدر» و احتمال ارتکاب جرم از سوی وی، تصویر او از سیستم جامع پلیس آگاهی استخراج شد و به رؤیت مال‌باخته رسید که بلافاصله مال‌باخته او را به‌عنوان تعمیرکار اصلی خودرو شناخت. به‌این‌ترتیب دستگیری حیدر در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از چند روز مراقبت نامحسوس از محل تردد متهم در خیابان سبلان، وی در زمان تردد با یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ دارای آرم و علائم با عنوان امدادخودرو سراسری دستگیر شد.

 

کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه متهم و بازرسی دقیق از این محل موفق به کشف ده‌ها پمپ‌بنزین متعلق به انواع خودروهای پژو، مگان و زانتیا و همچنین آرم، اتیکت و هولوگرام مجعول منتسب به شرکت‌های خودروسازی شدند که متهم با نصب این علائم روی پمپ‌بنزین‌های مسروقه یا دست دوم، اقدام به فروش آنها به مالباختگان می‌کرد. «حیدر» که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به مسروقه‌بودن پمپ‌بنزین‌های مکشوفه اقرار و بیان کرد همراه یکی از دوستانش به نام «محمد.ج» (٣٠ساله)، با عنوان مأموران امدادخودرو اقدام به فروش پمپ‌بنزین‌های مسروقه به شکات و درواقع کلاهبرداری می‌کردند.

 

«حیدر» در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «خودروهایی که رانندگان آنها عمدتا زن بودند، شناسایی و آنها را تعقیب می‌کردیم؛ زمانی‌که از خودروهایشان پیاده می‌شدند و آن را ترک می‌کردند، سراغ ماشین‌ها می‌رفتیم و پس از ایجاد نقص فنی در سیستم سوخت‌رسانی خودروها، با پرسه‌زنی در خیابان منتظر می‌ماندیم تا راننده به محل پارک خودرو مراجعه کند. هنگامی‌که ماشین روشن نمی‌شد با مراجعه به وی ضمن معرفی خود به‌عنوان مأمور امدادخودرو، به صورت صوری اقدام به بررسی خودرو می‌کردیم و می‌گفتیم پمپ دچار نقص شده و حتی احتمال حریق خودرو نیز وجود دارد. رانندگان خودروها نیز به ناچار درخواست تعویض پمپ می‌کردند و ما نیز پمپ سالم خودروهای آنها را باز و یک پمپ کارکرده دیگر را تحت عنوان پمپ آکبند روی خودروهای آنها نصب و برای این کار مبالغی بین ٢۵٠ تا ۴۵٠‌ هزار تومان بسته به نوع خودرو دریافت می‌کردیم و پمپ سالم خودروهای آنها را نیز به عنوان داغی با خود می‌بردیم».

 

کارآگاهان پس از شناسایی «محمد» به عنوان دیگر متهم این پرونده، به محل سکونت او در خیابان سبلان رفتند و با انجام مراقبت‌های نامحسوس پلیسی موفق به دستگیری وی شدند. درادامه حیدر ضمن معرفی یکی دیگر از همدستان سابقش به نام «حسن.ن» (۴۵ ساله)، بیان کرد ده‌ها فقره سرقت پمپ‌بنزین خودرو و فروش آنها به ده‌ها راننده خودرو را به همراه «حسن.ن» انجام داده اما پس از گذشت مدتی، حسن با جداشدن از وی به‌تنهایی این شیوه و شگرد سرقت و کلاهبرداری را اجرا می‌کند. به‌این‌ترتیب مخفیگاه «حسن» نیز در منطقه پیروزی شناسایی و او دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه نیز ده‌ها پمپ‌بنزین مسروقه و یک دستگاه خودرو پژو۴٠۵ سبزرنگ مورد استفاده در سرقت‌ها کشف و توقیف شد.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با اعتراف صریح و دلایل و اسناد به‌دست‌آمده از مخفیگاه متهمان، آنها به ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری با این شیوه و شگرد اعتراف کردند و با انجام تحقیقات پلیسی، تعدادی از مال‌باختگان شناسایی شدند بنابراین از همه مال‌باختگانی که با این شگرد به ویژه در معابر و اتوبان‌های شمال شهر، در زمان مراجعه به مراکز خرید، پارک‌ها و… از آنها کلاهبرداری شده است، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به این پایگاه واقع در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب)- ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *