پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

کفاشیان : شاید ایران میزبان جام جهانی شود!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه جام جهانی قطر در واقع جام جهانی ما است و باید قدر آنرا بدانیم، گفت: ممکن است ایران میزبان جام جهانی ۲۰۳۸ شود و نسل بعدی به این رویا تحقق ببخشد!

 اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی , کفاشیان

علی کفاشیان که هشت سال ریاست فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده داشت، یکی از طرفداران برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر است و از این تورنمنت، به عنوان یکی از شانس‌های بزرگ ایران یاد می‌کند.

 

کفاشیان تاکید دارد اولین کاری که ایران می‌تواند برای کمک به قطر در این رقبتها انجام بدهد، صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ است.

 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به چشم انداز برگزاری جام جهانی اشاره و اعلام کرده است ممکن است ایران بتواند میزبانی ۲۰۵۰ جام جهانی را بگیرد!

 

مشروح گفتگوی علی کفاشیان در زیر می‌آید:

 

* آقای کفاشیان! فکر می کنید قطر بتواند از عهده برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۲۲ بر بیاید؟

– کفاشیان: من شکی ندارم که برادران و خواهران ما در قطر می‌توانند به خوبی جام جهانی را برگزار کنند. من حتی به خواهران قطری اشاره کردم چرا که می‌دانم جمعیت جوان آنها از دختر و پسر به سختی تلاش می‌کنند تا بر چالش های متعددی که جامعه جوان قطر دارد، غلبه کند. به عنوان یک جامعه جوان، تغییرات آنها با سرعتی غیر قابل باور صورت می گیرد. ممکن است در طول این مسیر هم یکی دو اشتباه صورت بگیرد ولی آنها خود را برای یک چالش بزرگ آماده می کنند؛ انتقادات را می شنوند و تغییرات مثبت را اعمال می کنند. برگزاری جام جهانی در قطر برای ما هم یک فرصت طلایی است. نه تنها برای قطر، بلکه برای خاورمیانه و برای تمام کشورهای مسلمان و کسانی که تلاش می کنند چهره واقعی اسلام را نشان بدهند.

 

* شما قبلا در مصاحبه ای عنوان کردید که ایران می تواند به قطر در برگزاری جام جهانی کمک کند. چطور چنین چیزی امکان دارد؟

– اولین و مهمترین موضوعی که می توانیم به قطر کمک کنیم، صعود ما به جام جهانی به میزبانی این کشور است. تماشاگران ما علاقه‌مندترین تماشاگران به فوتبال در کل دنیا هستند! ما در سال ۲۰۰۰ در لس آنجلس در یک دیدار تدارکاتی به مصاف آمریکا رفتیم ولی ورزشگاه در تسخیر تماشاگران ایران بود. در جام ملتهای آسیا در استرالیا، ایران دومین تیم پرطرفدار با ۲۵ هزار هوادار بعد از کشور میزبان بود. می توانید ایران را در قطر تصور کنید؟ ما ورزشگاه ها را پر می‌کنیم و به این تورنمنت شور و حال می‌دهیم. ما و قطر مشترکات زیادی داریم و برای همین این یک شانس بزرگ برای ایران هم هست.

 

* چه زمانی می‌توانیم ببینیم که ایران میزبان جام جهانی شده است؟

– به این زودی‌ها نه. ما متوجه شده‌ایم که چین علاقه دارد کشور آسیایی بعدی برای میزبانی در جام جهانی باشد. آنها اقدامات قابل توجهی برای گرفتن میزبانی در سال ۲۰۳۰ انجام داده‌اند. در حقیقت این هم دور از ذهن است مگر اینکه چینی‌ها با اعضای یوفا و کشور انگلستان که خواهان میزبانی است، توافق کنند. در سال ۲۰۳۰ جام جهانی یا بعد از ۱۲ سال دوری، مجددا به اروپا بر می‌گردد و یا به مناسبت صد سالگی جام جهانی به صورت مشترک در آرژانتین و اروگوئه برگزار خواهد شد. در صورتی که جام جهانی ۲۰۳۰ در آمریکای لاتین برگزار شود، دوره بعدی این مسابقات در سال ۲۰۳۴ قطع به یقین بعد از ۱۶ سال به اروپا بازخواهد گشت. به این ترتیب چین می‌تواند برای کسب میزبانی در سال ۲۰۳۸ امیدوار باشد.

 

* با این تفاسیر تکلیف میزبانی ایران چه می‌شود؟

– ممکن است ما با همکاران چینی خود برای به دست آوردن میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۳۸ رقابت کنیم. اگر آنها ما را در این رقابت شکست بدهند، نسل بعدی ما می‌توانند این رویا را در سال ۲۰۵۰ یا فراتر از آن تحقق ببخشند! اما در حال حاضر ما احساس خوبی از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر داریم. مردم منطقه ما (خاورمیانه) و همچنین مسلمانان دنیا باید قدر این شانس را برای توسعه صلح و دوستی در سراسر جهان بدانیم. جام جهانی قطر، جام جهانی ما است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *