پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران

دبیر شورای امنیت ملی از کشف عملیات تروریستی انتحاری در تهران و خنثی کردن این عملیات خبرداد.

%postname%علی شمخانی در مراسم برزرگداشت شهید مصطفی چمران با اشاره به تفکر جهادی و معنوی شهید چمران و اعتماد وی به حضور مردم در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و استفاده از بضاعت اندک آنان در امور جنگ گفت: شاید برخی فکر کنند که چرا در این غوغای منطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی که برای توسعه اختلاف در کشورهای اسلامی راه اندازی شده و گروه‌های تفکیری و داعش پرورش داده شده ایران نیز حضور دارد.

وی حضور مردم را پس از عنایت خداوند بسیار مهم توصیف کردو گفت: هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می‌شود که دلیل آن حضور مردم و وجود سازمان‌های مجرب وتوانمند است.

شمخانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهید چمران نماینده امام در شورای عالی دفاع بود گفت: شهید چمران فردی علمی و آکادمیک بود اما به عشق امام تمام ابعاد زندگی در آمریکا را ترک کرد و در صحنه دفاع ازمحرومین لبنان، در کنار شهید صدر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مدافع حرم بودن خصلتی است که ایرانیان همواره در راستای دفاع از محرومین وپایبندی به اندیشه‌های امام (ره) داشته‌اند.

شمخانی باتاکید بر اینکه شهید چمران گرفتار احزاب سیاسی جاری در آن زمان نشد، گفت: وی فارغ از هیاهوی سیاسی به اندیشه‌ای پیوست که امام در خصوص آن فرمودند عاقبت جنگ الخیر فی ما وقع و چمران کسی بود که این موضوع را رقم زد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا، انقلاب ایران بی‌نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست و راست روی در انقلاب نیز بدون پیروی از خط مقام معظم رهبری امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه چمران پیشتاز مدیریت جهادی بود، اظهار کرد: وی شخصیتی علمی، سخت کوش و خطرپذیر داشت و رویکرد او توجه به امت اسلامی بود و حضورش در مصر و لبنان نیز براساس همین نگاه بود. آنچه که امروز طی خیانت تکفیری‌ها تبدیل به مرزهای خونین در میان امت اسلامی شد و این خدمت تکفیری‌ها به صهیونیست بود که اندیشه‌های زلال چمران نفرت امت اسلام از صهیونیست‌ها را رقم زده بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه تفکر آن روز چمران امروز با عنوان مدافعین حرم شناخته می‌شود، ادامه داد: بسیج قبل از آغاز جنگ شکل گرفت اما آنچه مهم است آن است که درروزهای آغازین جنگ شهید چمران به بضاعت اندک مردم درجنگ اعتماد داشت و ستاد جنگ‌های نامنظم را راه اندازی کرد امروز نیز اگر بخواهیم اقتصاد کشور را درست کنیم باید اقتصاد مقاومتی را براساس همین تفکر پیاده کنیم.

شمخانی با بیان اینکه چمران مدیریت جهادی داشت عنوان کرد: ما دو نوع مدیریت داریم یک نوع که تنها برای مردم دستور صادر می‌کند و مدیریت دیگر که می‌گوید من اینجا هستم بیاید. لذا اگر شهید چمران توصیه‌ای به ایثار، شهادت و شجاعت می‌کرد خود نیز در این پله‌ها مقام اول را داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهید چمران تفکر بومی داشت اظهار کرد: تفکر بومی به معنای مقابله با دشمن براساس مقتضیات موجود است که این موضوع نیازمند ساختار شکنی بود آن هم در شرایطی که صدام ۱۹ ماه از ۲۲ بهمن تا ۳۱ شهریورماه ۵۹ همه شرایط لازم در زمین، هوا، دریا، نیروی انسانی و در ارتش لشکر سامان داده بود تا عقده سالیان خودرا خالی کند.

دبیر شورای امنیت ملی افزود: ما در مسایل اقتصادی نیز با مسایلی مواجه بودیم و هر کس به نوع خاصی از اقتصاد معتقد بود اما امروز براساس تفکر بومی به اقتصاد مقاومتی رسیدیم که به معنای رشد توسعه براساس توانایی بومی کشور است.

شمخانی خاطرنشان کرد: اگر تصمیم گیری برای صلح تحمیلی یا جنگ مبنی بر تفکر غیر بومی دنبال می‌شد امروز قسمتی از ایران همچنان در اشغال بود.

وی معنویت و عدالت طلبی را ویژگی دیگر چمران خواندو گفت: وی تکلیف گرا بود و انجام وظیفه وتکلیف برای او اصل محسوب می‌شد. وی انسان مردم دار بود و از هر فرصتی برای تحکیم و تفکر حسینی استفاده می‌کرد. لذا هیچ دشمنی در مقابل داشتن افراد و سرمایه‌هایی با چنین تفکر قادر به مقاومت نیست. لذا امروز در حوزه اجتماعی، سیاست دفاع منطقی و غیره نیازمند توسعه چنین روحیاتی هستیم.

این مقام عالی امنیتی با تاکید بر اینکه امیدآفرینی نیازی مبرم است ادامه داد: تکیه به مردم و نزدیک سازی زندگی مسوولین با مردم الزامی اجتناب ناپذیر است زیرا ما به کمک مردم انقلاب کردیم و مردم ولی نعمت ما هستند تضعیف مردم خلاف اندیشه امام است.

وی ادامه داد: بسته فکری چند جانبه شهدایی همچون چمران در روزهای آغاز جنگ کربلای ۵ و حلبچه را خلق کرد امروز نیز دفاع از زینبیه، عتبات عالیات و دفاع از ایران را رقم می‌زند.

شمخانی با اشاره به نقش مردم و سازمان‌های امنیتی مجرب و توانمند گفت: کشورهای غربی نیز وقتی وارد ایران می‌شوند از امنیت ایران متعجب شده و علاقه دارند راهکار آن را بیاموزند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *