پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

کشتی نارگل در خزر به گل نشست/ اعزام ۲ فروند یدک‌کش برای آوردن کشتی به ساحل/ همه سرنشینان سالم‌اند

اعزام 2 فروند یدک‌کش برای آوردن کشتی به ساحل/ همه سرنشینان سالم‌اند

سامان ساسانیان در آستارا ضمن‌ تأیید حادثه در کشتی تجاری نارگل اظهار کرد: این کشتی تجاری پس از بارگیری و هنگام خروج از بندر در اثر برخورد با دهانه اسکله و ایجاد شکاف در بدنه، دچار آب‌گرفتی شدید‌شده و هم‌اکنون در دهانه اسکله به گل نشسته است.

وی با اشاره به حضور تیم‌های امدادونجات و غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل حادثه حضور دارند بیان کرد: برای آوردن کشتی به اسکله نیاز به دو فروند یدک‌کش داریم که یک یدک‌کش هم‌اکنون در محل حادثه حضور دارد و یدک‌کش بعدی نیز از بندر انزلی به سمت آستارا حرکت کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به استفاده از پمپ جهت تخلیه آب داخل کشتی افزود: غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار است شکاف به وجودآمده در بدنه کشتی تجاری نارگل را جوش‌کاری کنند تا پس از رفع شکاف، کشتی به کمک یدک‌کش‌ها به اسکله بازگردانده شود.

ساسانیان با اشاره به اینکه بار این کشتی تجاری دوهزار تن کاشی از مقصد بندر آستارا به بندر باکوی جمهوری آذربایجان بود گفت: در جریان این حادثه، خوشبختانه برای خدمه کشتی تجاری نارگل هیچ اتفاقی نیفتاده و همه سرنشنینان کشتی سالم هستند.

وی محل برخورد کشتی تجاری نارگل را کف دریا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هیچ خطری کشتی تجاری نارگل را تهدید نمی‌کند، اما در صورت طوفانی شدن دریا، امکان کج و غرق شدن کشتی تجاری نارگل بیش از پیش احساس می‌شود که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *