پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

کروناسوزی در «آلونک های جهنمی»

با صدور دستورات ویژه ای از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی، عملیات گسترده پلیسی با همکاری مراکز بهداشتی در مشهد برای مبارزه قاطعانه با عرضه زیرزمینی و مخفیانه قلیان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شد. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید این خبر و در گفت وگویی اختصاصی به خراسان گفت: رصدهای اطلاعاتی و گزارش های محرمانه ضابطان قضایی، بیانگر آن بود که برخی سودجویان پس از منع قانونی عرضه قلیان در مراکز عمومی و کافه های سنتی، به عرضه و فروش مخفیانه آن در لانه های زیرزمینی و منازل مسکونی روی آورده اند.

 

پیش‌نویس خودکار

قاضی دکتر اسماعیل رحمانی افزود: اگرچه اقدامات گسترده قضایی برای جلوگیری از عرضه این ماده مضر برای سلامت شهروندان در دستور کار قرار داشت اما با تاکید مسئولان وزارت بهداشت بر ممنوعیت عرضه قلیان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سودجویی ها در این باره به مراکز زیرزمینی کشیده شد که به «آلونک های جهنمی» معروف شده اند و بدین ترتیب سلامت مردم در معرض تهدید قرار گرفت.

این مقام مسئول که سابقه ریاست دادگستری طرقبه و شاندیز را نیز در کارنامه قضایی خود دارد، اضافه کرد: با توجه به این که دود قلیان و مواد دخانی در انتشار ویروس خطرناک کرونا تاثیر زیادی دارد و سودجویان نیز بدون توجه به هشدارهای بهداشتی،«سلامت» مردم را به خطر انداخته اند، بنابراین دستگاه قضایی به عنوان حافظ امنیت و سلامت مردم، وارد عمل شد.

قاضی دکتر رحمانی تصریح کرد: به منظور ریشه سوزی کرونا و رعایت بهداشت عمومی و برای امنیت سلامت شهروندان، دستورات ویژه‌ای به ضابطان قضایی و مراکز بهداشتی ابلاغ شد تا با مستندسازی و جمع آوری اطلاعات درباره مراکز مجاز و غیرمجاز عرضه قلیان و مواد دخانی، اقدامات قانونی را به عمل آورند چرا که در شرایط فعلی این گونه جرایم تهدید گسترده علیه بهداشت عمومی مردم محسوب می شود و دستگاه قضا در خط مقدم مبارزه با سودجویانی است که سلامت مردم را به بازی گرفته اند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد تاکید کرد: ضابطان قضایی موظف هستند متصدیان و عرضه کنندگان قلیان را بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی کنند. از سوی دیگر نیز افرادی که مکان و محلی را برای ارتکاب جرایمی مانند عرضه مخفیانه قلیان در اختیار مجرمان قرار دهند، به اتهام معاونت در جرم تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و باید پاسخ گو باشند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین از شهروندان خواست هرگونه فعالیت در زمینه عرضه قلیان در مراکز تجاری و مسکونی را به پلیس گزارش دهند و از تردد در مکان های آلوده بپرهیزند. قاضی اسماعیل رحمانی به خاطیان و سوداگران سلامت مردم هشدار داد به توصیه های دلسوزانه مدیران بهداشتی و دستگاه قضایی توجه کنند و دست از اعمال خلاف قانون بردارند چرا که دستگاه قضایی درباره سلامت مردم حساس است و با مجرمان بدون اغماض برخورد می شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *