سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۹ قبل از ظهر به وقت تهران

کره زمین به ماه اکسیژن می رساند!

گروهی از پژوهشگران دانشگاه اوزاکا ژاپن پس از بررسی یک سری اطلاعات ،دریافته اند که یون‌ های اکسیژن از جو کره زمین به ماه منتقل می‌شوند.

%postname%

زمین به ماه اکسیژن می‌فرستد ۵۶۷۲۳۲-oxygen.jpg دانشمندان دانشگاه اوزاکا ژاپن دریافته اند که یون‌های اکسیژن از جو زمین به ماه منتقل می‌شوند که به باور آنها عمر این اتفاق از حدود ۲٫۴ میلیارد سال پیش تاکنون است.

به گزارش ایسنا به نقل از زی نیوز، دانشمندان دریافتند که مدارگرد ژاپنی سلن(SELENE) یا موفق به کشف سطوح بالایی از یون‌های اکسیژن (مولکول‌های اکسیژن با بار مثبت) شدند که در بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ به دور ماه می‌چرخیدند. تجزیه و تحلیل داده‌های مدارگرد ژاپنی آکا کاگویا نشان می‌دهد که این تبادل اکسیژن زمانی رخ می‌دهد که “مگنتوسفر” سپرمحافظ زمین از ماه گذر می کند.

 

این لایه محافظ، ماه را از انفجار باد خورشیدی محافظت کرده و به یک جریان از مولکول‌های اکسیژن با بار مثبت از زمین اجازه سفر به سطح ماه را می‌دهد.توفان های خورشیدی جریانی از ذرات یونی (پلاسما) انرژی داری هستند که از طرف خورشید به فضا در تمام جهات ساطع می‌شوند.

 

آنها دریافتند که در هر ثانیه هر سانتی متر مربع از سطح ماه با ۲۶,۰۰۰ یون اکسیژن بمباران می‌شود. همچنین دریافتند که ماه و زمین دارای دو نوع هم‌فرگشتی (coevolves) فیزیکی و شیمیایی هستند. هم‌فرگشتی (Coevolution) برای توضیح موردی است که دو یا چندین گونه جانوری متقابلا بر روی فرگشت یک دیگر تاثیر می‌گذارند. این مدارگرد تشخیص داد که ماه ۵ روز در ماه در معرض این یون‌ها قرار می‌گیرد. این یافته‌های جدید از احتمال وجود جوی که میلیاردها سال پیش بر روی زمین حاکم بوده، بر روی ماه خبر می دهند. یافته‌های این پژوهش در Nature Astronomy گزارش شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *