چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار ؛ غذایی خوشمزه و مقوی

در این بخش از مجله آشپزی دوستان قصد داریم تا شما کاربران عزیز را با طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار ؛ غذایی خوشمزه و مقوی آشنا کنیم.

برای تهیه کباب تاب ای مغزدار در خانه کارچندان سختی پیش رو نخواهید داشت، کافیست طبق دستور زیر عمل کنید!

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار ؛ غذایی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار ؛ غذایی خوشمزه و مقوی

گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز رنده شده و آب گرفته نمک و فلفل سیاه و کمی پودر زیره و پودر سیر و یک ق آرد نخودچی خوب ورز میدهیم و داخل یخچال قرار می دهیم و می رویم سراغ تهیه مواد میانی برای مغز کباب.

میتونید از مواد مختلف استفاده کنید مثلا ترکیب پیاز داغ و قارچ و فلفل دلمه و هویج همراه با پنیر پیتزا یا بدون پنیر و یا ترکیب پیاز داغ و کشمش و زرشک و گردو و یا استفاده از پنیر پیتزا یا گودا به تنهایی(من امروز از پیاز داغ و زرشک و کشمش و گردو استفاده کردم).

گوشت را با وردنه بین دو نایلکس به ضخامت نیم سانت باز می کنیم و با یک کاتر گرد مثل سر لیوان برش های دایره ای از گوشت جدا می کنیم.

مقداری از مایه میانی را یک طرف آن قرار می دهیم و طرف دیگر گوشت را روی آن بر می گردانیم و با دست کاملاً لبه های گوشت رو می بندیم.

کف تابه را کمی چرب می کنیم و کباب ها را داخل تابه قرار میدهیم و با حرارت متوسط سرخ می کنیم.

در این مرحله می توانیم پس از اینکه کبابها را برگرداندیم گوجه فرنگی های حلقه‌ ای را روی کبابها قرار بدیم و در تابه رو ببندیم تا کبابها کاملا بپزه و جا بیفته.

و یا یک عدد پیاز کوچیک رو رنده کنیم و در کمی روغن تفت بدیم سپس دو عدد گوجه فرنگی پوره شده رو به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و یک ق رب گوجه فرنگی اضافه کنیم.

و بعد از اینکه چندتا جوش خورد و جا افتاد کبابها رو توی سس قرار بدیم و بعد از یک ربع از روی حرارت برداریم و سرو کنیم.

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *