پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

چین خانه سالمندان شد / تاثیر بالارفتن سن چینی ها بر اقتصاد

مجله انلاین دوستان : بانک جهانی اعلام کرد که سن کارمندان چینی نشان می دهد در دهه های آینده، چین ۹۰ میلیون نفر از کارمندان خود را از دست خواهد داد.

۲۰۱۵۱۲۱۱۱۳۲۱۲۶cb-lead_960

انتظار می رود نیروی کار بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۴۰ ۱۰ درصد کاهش یابد. این موضوع به دلیل تسریع پیر شدن جامعه صورت می گیرد. درحال حاضر چین خانه سالمندان شده است. ۱۱۴ میلیون نفر بالای ۶۵ سال دارند که این نسبت بیشتر از کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نویسنده گزارش های بانک جهانی گفت:«چین با ۱.۴ میلیارد نفر پر جمعت ترین کشور جهان قبل از پول دار شدن پیر خواهد شد.»

گروه کارکنان چینی برای اولین در سال ۲۰۱۲ کاهش یافت و این روند ادامه پیدا کرده است.

پکن در حال مبارزه با دو مشکل کاهش نیرو کار و بالا رفتن سن کارکنان است که این مشکلات باعث کند شدن پیش رفت اقتصاد کشور شده است.

برای مقابله با مشکل بالا رفتن میانگین سنی کشور، دولت چین قانون هر خانوار یک کودک را تبدیل به هر خانوار دو کودک کرد. اما تحلیلگران معتقد اند این تغییرات کارساز نیست و این راه حل برای رفع مشکل سنی چین کمی دیر است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، بقیه کشور های آسیایی مانند ژاپن و تایلند نیز گریبانگیر این مشکل هستند و بین سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۴۰ حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را از دست خواهند داد.کشور کره نیز انتظار می رود که ۱۵ درصد از کارکنان خود را از دست بدهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *