سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶ بعد از ظهر به وقت تهران

چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم ؟

حتماً برای شما نیز اتفاق افتاده که به پیامک مانده‌حساب‌تان نگاه کنید و فکر کنید تا آخر ماه چطور از پس هزینه‌های مختلف برآیید. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند هم پول‌تان را درست خرج کنید و هم مقداری از آن را پس‌انداز کنید.

پیش‌نویس خودکار

اعتمادآنلاین : مردم به‌ دنبال راهی هستند تا هزینه‌هایشان را کمتر کنند. باید روش‌هایی را برگزید تا بتوان مقداری از پول را پس‌انداز کرد. اگر هر ماه این کار را انجام دهید، می‌توانید مقدار زیادی پول پس‌انداز کنید: عادت‌های بد مالی را کنار بگذارید و نتیجه کار را ببینید. راهکارهای پیش رو را امتحان کنید و از همین امروز پول‌تان را پس‌انداز کنید.

 

۱- از خانه غذا ببرید

هزینه متوسط برای خوردن فست‌فود در بیرون از منزل حداقل حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است. اگر غذایی را که از شب پیش مانده، یا برای ناهار فردا آماده کرده‌اید، همراه خود سر کار ببرید، می‌توانید مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر در هر ماه روزی ۳۰ هزار تومان خرج غذا کنید، چیزی حدود ۹۰۰ هزار تومان می‌شود. حال اگر مجبور باشید ۲ وعده بیرون از خانه غذا بخورید این عدد بیشتر هم می‌شود.

 

۲- میان‌وعده‌های غیرضروری را حذف کنید

اگر سر کار می‌روید، ممکن است در طول روز خریدی از سوپرمارکت انجام دهید و هله و هوله بخرید یا اگر سر کار نیستید، شاید به کافی شاپ بروید و قهوه گرانی سفارش دهید. هزینه متوسط خرید از سوپرمارکت حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است که اگر هر روز این کار را انجام دهید، بیش از ۴۵۰ هزار تومان خرج خرید هله و هوله می‌کنید. شما می‌توانید میان‌وعده خود را از خانه بیاورید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

 

۳- حساب تلفن همراه خود را داشته باشید

اگر از خط‌های اعتباری استفاده می‌کنید، حساب خریدن شارژ ماهانه را داشته باشید. بسته‌های اینترنتی نیز ممکن است خرج زیادی روی دست‌تان بگذارد. شارژ و بسته را طوری انتخاب کنید که مجبور نباشید در ماه مبلغ اضافی خرج آن کنید.

 

۴- قسط دادن را کنار بگذارید

اگر دائم وام‌های غیرضروری می‌گیرید و مجبور می‌شوید قسط پرداخت کنید، باید بگوییم بهتر است این کار را کنار بگذارید و از دادن بهره‌های کلان خودداری کنید. امروزه سود وام‌ها به قدری زیاد است که بهتر است خود را به دردسر نیندازید و اگر کالایی غیرضروری است از خریدن آن با وام اجتناب کنید.

 

۵- آشپزی کنید

یک بار در هفته بیرون غذا خوردن بسیار هم خوب است، اما اگر هر شب این کار را انجام می‌دهید، پول زیادی برای صرف غذا خرج خواهد شد. مخصوصاً اگر خانواده‌ای پرجمعیت باشید یا بچه داشته باشید، این کار هزینه سنگینی برای شما در پی دارد. عادت‌های جوانی تا بزرگسالی همچنان با شما خواهند ماند. سعی کنید بیشتر در خانه غذا بخورید تا بتوانید کمی از پول‌تان را پس‌انداز کنید. وقت بگذارید و برنامه غذایی بنویسید، به این ترتیب هم به سلامت خود توجه کرده‌اید هم به جیب‌تان!

 

۶- از بن تخفیف استفاده کنید

می‌توانید از فروشگاه‌هایی که بن تخفیف می‌دهند استفاده کنید. فروشگاه‌هایی که به ازای خرید مواد غذایی بن‌های تخفیف یا کارت‌های ویژه مشتریان می‌دهند، بسیار کارآمد هستند. شما با این کار پول زیادی پس‌انداز خواهید کرد.

 

۷- شرکت بیمه‌تان را عوض کنید

شرکت‌های بیمه، هر چند وقت یک بار، به مشتریانی که به تازگی از آنها بیمه دریافت کرده‌اند، خدماتی با تخفیف ویژه ارائه می‌دهند. اگر از مقدار پولی که سالانه بابت بیمه می‌دهید راضی نیستید، شرکت بیمه خود را عوض کنید و از مزایای شرکت‌های دیگر بهره‌مند شوید.

 

۸- از برندها خرید کنید

یکی از راه‌های پس‌انداز کردن پول، خرید مواد غذایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. این فروشگاه‌ها اجناس عمده را با تخفیف عرضه می‌کنند. البته قبل از خرید یک جعبه کورن‌فلکس، حتماً یکی از آنها را امتحان کنید. ممکن است کنسروهای یک فروشگاه بهتر باشد، اما سس در فروشگاه دیگر مرغوب‌تر باشد. رفتن به فروشگاه‌های مختلف و یافتن اجناس بهتر هنری است که باید برای پس‌انداز پول داشته باشید.

 

۹- اجناس تخفیف‌خورده را بخرید

در خرید دقت به خرج دهید و آن اجناسی را انتخاب کنید که تخفیف‌های خوبی دارند. این کار به شما در خرید لوازم خانه، وسایل الکترونیکی و لباس کمک خواهد کرد. دقت کنید هر فروشگاه چه زمانی اجناس دارای تخفیف را ارائه می‌دهند و در همان اوقات به آنجا مراجعه کنید.

 

۱۰- آنلاین خرید کنید

وقتی به خرید می‌روید، از روی گوشی تلفن همراه‌تان قیمت‌های آنلاین را با قیمت‌های فروشگاه مقایسه کنید. اگر قیمت آنلاین مناسب بود، حتماً از این شیوه برای خرید استفاده کنید.

 

۱۱- از سرگرمی‌های رایگان لذت ببرید

برنامه‌های سرگرمی و موسیقی در بسیاری از شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها برقرار است. شما می‌توانید در جشن‌ها و فستیوال‌های رایگان شرکت کنید و پول کنسرت‌های گران را در جیب‌تان بگذارید و پس‌انداز کنید.

 

۱۲- سالم بمانید

شما در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلفی هستید و هنگامی که بیمار شوید، به دنبال آن هزینه‌های بیمارستان نیز باعث می‌شود تمام پول‌تان را خرج بیماری کنید. پس مراقب سلامت خود باشید. پیش از آنکه بیمار شوید، چکاپ‌های دوره‌ای را انجام دهید. ورزش و پیاده‌روی را در برنامه خود قرار دهید و از پرخوری پرهیز کنید.

 

۱۳- واریز خودکار حساب‌تان را فعال کنید

می‌توانید با مراجعه به بانک مقرر کنید که ماهانه قسمتی از حقوق‌تان به حساب دیگری ریخته شود. به این ترتیب دیگر نگران پس‌انداز پول‌تان نیستید و به صورت خودکار حساب خود را پر می‌کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *