جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

چگونه ناخن ها را سفید و درخشان کنیم؟

حتما هر بار که آشپزی یا سبزی پاک می‌کنید به ناخن‌های‌تان نگاه کرده‌اید. دستان شما به دلیل در معرض بودن با مواد غذایی یا تمیزکاری منزل، کدر می‌شود. حتی زمانی که سعی می‌کنید زیر آن ها را با سوهان ناخن تمیز کنید فایده‌ای ندارد و زرد رنگ به نظر می‌رسند. برای کمک به رفع این مشکل چند روش خانگی و آسان برای تمیز و سفید کردن ناخن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

https://redmag.ir/wp-content/uploads/2017/03/%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85%D8%9F-1.jpg

  آب لیمو

دو عدد لیمو ترش یا سه تا چهار قاشق غذا خوری آب لیموی طبیعی را در یک ظرف بریزید و چند دقیقه‌ای انگشت‌های خود را داخل آن قرار دهید.  زمانی که ناخن‌های شما با آب لیمو مرطوب است آن ها را با نوک تیزتر سوهان ناخن یا وسیله‌ای که ناخن‌های‌تان را مرتب می‌کنید تمیز و کمی آب کشی کنید و دوباره داخل آب لیمو قرار دهید تا حسابی سفید و تمیز شوند.

 ترکیب آب، صابون و آب لیمو

چند قاشق آب لیموی طبیعی را با آب و صابون مخلوط کنید. این ترکیب به تمیزتر شدن ناخن‌های شما کمک می‌کند. پس از چند دقیقه ناخن‌ها را آب کشی و خشک کنید و کمی لوسیون یا کرم مرطوب کننده روی ناخن های تان بزنید.

 سرکه سفید

یک قاشق سرکه سفید را با یک استکان آب ولرم مخلوط کنید. انگشت‌های خود را چند دقیقه در این مخلوط قرار دهید و مثل روش قبلی پس از آب کشی و خشک شدن، مرطوب کنید.

 خمیر دندان

مقداری خمیر دندان را روی مسواکی که استفاده نمی‎کنید، بزنید و فرچه مسواک را به مدت ۲ دقیقه روی ناخن‌های‌تان بکشید. می‌توانید به خمیر دندان کمی جوش شیرین اضافه کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. پس از آب کشی، روی ناخن‌ها کرم مرطوب کننده بزنید.

 

هلال ناخن علامت سلامتی یا بیماری

همچنین هلالی نبودن ناخن حاکی از بیماری کم خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.

طب سنتی چینی می گوید هلال ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین می کند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت می کنید، اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید.

هر شخص سالمی هشت تا ۱۰ lunula که غالبا سفید رنگ هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *