جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

چگونه سایت بسازیم ؟ / براحتی سایت فروشگاهی ، خبری و یا سرگرمی خود را بسازید

چگونه سایت بسازیم اولین سوالی که به ذهن علاقه مندان شبکه وسیع اینترنت را به خود مشغول می کند ، این است که چگونه سایت بسازیم ساخت یک سایت می تواند با اهداف مختلفی مانند فرهنگی ، تجاری ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی و … باشد.

برای پاسخ به این سوال که چگونه سایت بسازیم می توانید با آموزش های زیر همراه باشید .

در این مطلب آموزش به زبان ساده و راحت اینکه چگونه سایت بسازیم را مشاهده خواهید کرد .

http://zone1.aqusagtechnologi.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/05/website1.jpg

 

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اینکه یک سایت بسازید باید چند مرحله را به درستی انجام دهید .

برنامه نویسی و طراحی سایتتان را انجام دهید و یا از برنامه های مدیریت محتوا استفاده کنید .

برای تبادل اطلاعات با اینترنت از هاست مناسب استفاده کنید : اگر تازه وارد دنیای کسب و کار اینترنتی شده اید و می خواهید هاست رایگان دریافت کنید بهتر است به سایت های Atbhost.net , 000webhost.com مراجعه کنید .

هاست های رایگان به هیچ عنوان توصیه نمی شوند، شما می توانید با صرف هزینه ای اندک از شرکت های معتبری همچون ایران سرور، گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید.

دامنه مناسب خریداری کنید .

چگونه سایت بسازیم ( مرحله به مرحله )

 

انتخاب نام سایت : اولین و مهمترین قدم در ساخت سایت انتخاب نام وبسایت می باشد .

علت این اهمیت نیز به این دلیل است که نام سایت شما بیانگر نوع فعالیت شما در وبسایت می باشد .

همچنین داشتن نام با معنی و همچنین کوتاه می تواند هم نام سایت شما را به ذهن مخاطبان سایت برساند و همچنین می تواند در نتایج موتورهای جست و جو گر مخصوصا گوگل رتبه بندی سایت شما را بهبود بخشد .

 

دومین قدم برای ساخت سایت انتخاب هاست است که باید با فعالیتی که در نظر دارید در وبسایت انجام دهید مناسب باشد . هاست ( host ) در لغت به معنی میزبان است . به عبارت دیگر هاست همان فضایی است که بارگذاری سایت شما بر روی آن انجام می شود . در نظر اشته باشید که فضای هاست شما قابل افزایش و یا کاهش است و مدیر سایت می تواند بسته به نوع فعالیت سایت این فضا را افزایش دهد .

 

چگونه سایت بسازیم قدم سوم : متناسب با فعالیت سایت یک قالب مناسب برای سایت تهیه کنید .

 

منظور از قالب ( template ) همان ظاهر سیستم مدیریت محتوی اعم از جوملا یا وردپرس و … می باشد .

برای این منظور گزینه های مختلفی پیش رو دارید، وردپرس ، جوملا ، دروپال معروف ترین آنها هستند، که در مقابل امکانات گسترده ای که دارند به صورت رایگان در اختیار شما هستند.

پیشنهاد ما استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

در نظر داشته باشید اگر می خواهید سایت تان بازدهی لازم را داشته باشد و مشتریان بیشتری برای سایت خود جمع آوری کنید باید به انتخاب ظاهر و قالب سایت اهمیت ویژه ای قائل باشید .

ظاهر سایت هر چه قدر کاربرپسند ، دارای رنگ بندی مناسب ، و سرعت بارگذاری بالاتری باشد مشتریان بیشتری برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد .

 

توجه : در صورتی که از دانش کافی برای ساخت و راه اندازی سایت برخوردار نیستید می توانید با صرف هزینه مناسب و مراجعه به سایت ایران سرور ( برای ورود کلیک کنید ) از خدمات عالی این شرکت استفاده کنید.

از این بخش هم می توانید اقدام به خرید هاست ورد پرس ( برای ورود کلیک کنید ) و ثبت دامنه استفاده کنید، در صورتی که با نصب وردپرس آشنایی ندارید می توانید از پشتیبانی این شرکت بخواهید تا رایگان اینکار را برای شما انجام دهند.

برای ساخت سایت فروشگاهی وردپرس بهترین گزینه است، پس از نصب این سیستم می توانید از افزونه ووکامرس استفاده کرده و اقدام به معرفی و فروش محصولات خود کنید.

برای درگاه پرداخت نیز نگران نباشید چرا که افزونه های مختلفی برای استفاده آماده نصب است!

وردپرس برای راه اندازی سایت های خبری ، سرگرمی و … نیز بسیار مناسب است ، برای این منظور قالب های مختلفی از سوی برنامه نویسان مطرح آماده شده است که می توانید پس از نصب از آنها استفاده کنید.

 

 چگونه یک وبلاگ بسازیم؟ ( آموزش ساخت وب سایت رایگان)

  پس از آموزش اینکه چگونه سایت بسازیم ؟ اگر علاقه مند آموزش ساخت وبلاگ هستید خواندن مطلب زیر را از دست ندهید .

ابتدا باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای ساخت وبلاگ سایت بزرگ هایی مانند blogger.com , mihanblog.com و mihanblog.com وجود دارند . اما ما به شما سایت www.blogfa.com را به دلیل ساده بودن و همچنین امنیت بالای آن پیشنهاد می دهیم .

 

برای ساختن وبلاگ کافی است مراحل زیر را اجرا کنید :

 

وارد سایت blogfa.com شوید .

پس از خواندن توضیحات و قوانین سایت بلاگفا بر روی گزینه ایجاد وبلاگ جدید کلیک کنید .

در این مرحله باید فیلدهای مورد نظر را که اعم از انتخاب نام کاربری ( که همان آدرس وبلاگ را نیز شامل می شود ) و رمز ورود و عنوان وبلاگ ،نام نویسنده ، ایمیل خصوصی ، ایمیل نویسنده که برای ارتباط کاربران سایت با وبلاگ است و زمان وبلاگ می باشد انتخاب کنید .در انتخاب عنوان وبلاگ حتما توجه داشته باشید که مرتبط با فعالیت وبلاگتان باشد تا نتیجه بهتری از وبلاگ بگیرید .

پس از پر کردن این فیلدها بلاگفا در نهایت از شما می خواهد با مطالعه دقیق قوانین بلاگفا ایجاد وبلاگ جدیدتان را تایید کنید .

تبریک می گوییم شما توانسته اید یک وبلاگ برای خود ایجاد کنید .

 

در صورتی که در راه اندازی سایت و یا وبلاگ با مشکل برخوردید و یا در این زمینه نیاز به راهنمایی داشتید می توانید در ادامه این پست از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *