چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

چگونه در قرنطینه جلوی اضافه وزن و چاقی را بگیریم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد این است که در روز‌هایی که فعالیت چندانی ندارند و امکان خروج از منزل نیز برایشان مهیا نیست، برای جلوگیری از اضافه‌وزن چه کنند؟ اینها راهکارهایی است که اگر به‌خوبی دنبال کنید، می‌توانید امیدوار باشید که بدون افزایش وزن، این دوران را پشت سر بگذارید.

پیش‌نویس خودکار

چگونه در قرنطینه جلوی اضافه وزن و چاقی را بگیریم؟

فعالیت فیزیکی داشته باشید: به طور کلی در روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش کردن ضروری است. ورزش در خانه می‌تواند نکته اساسی و مهمی برای جلوگیری از چاقی (یا همان اضافه‌وزن) باشد. با درجا زدن، طناب زدن و حرکات کششی، حرکت پروانه، راه رفتن با کش با پاهای بسته و انجام حرکات بدنسازی و شکم شنا می‌توان این کار را انجام داد.
صبحانه بخورید: معمولا بیدار ماندن طولانی، مصرف تنقلات و خوابیدن تا نزدیک ظهر، مانع از تمایل به خوردن صبحانه می‌شود. اما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است صبحانه سرشار از پروتئین در ساعت منظمی از روز میل شود تا انرژی روزانه تامین و بروز گرسنگی حوالی ظهر به تعویق بیفتد.
خوردن غذاهای کم‌کالری: سعی کنید از مواد غذایی کم‌کالری یا چربی‌سوز مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و غلات سبوس‌دار استفاده کنید.
افزایش تعداد وعده‌های غذایی: به جای سه‌وعده غذایی، چهار تا شش وعده غذایی را با فاصله دو تا سه ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده‌های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذایی را که در سه وعده می‌خورید، باید در شش وعده بخورید نه این‌که بیشتر غذا بخورید.
مصرف شیرینی را کم کنید: مواد قندی و نشاسته‌ای به‌آسانی تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می‌شود و ایجاد چاقی می‌کند.
پروتئین را فراموش نکنید : پروتئین به حفظ وزن کمک می‌کند، زیرا رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، سیری بیشتری به دنبال دارد و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.
آب کافی بنوشید: کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به‌جا بگذارد؛ از جمله آن‌که موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن می‌شود.
غذا را به آرامی بخورید، خوب بجوید: غذا را به آرامی بخورید، خوب بجوید و در دهان‌تان مزه‌مزه کنید، به این ترتیب هم از غذای‌تان لذت می‌برید و هم معده شما فرصت پیدا می‌کند تا احساس سیری خود را اعلام کند و هم غذا بهترهضم می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *