سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

چه عواملی باعث به وجود امدن بختک در خواب می شود؟

ایجاد بختک در خواب از جمله اتفاقاتی هست که اغلب برای افراد اتفاق می افتد. با رعایت برخی موارد می توان از ایجاد مساله جلوگیری کرد.

یک متخصص روانشناسی به عوامل مختلف ایجاد بختک در خواب اشاره کرد و گفت با رعایت نکاتی می‌توان این حالت را از بین برد.
www.dustaan.com-چه عواملی باعث به وجود امدن بختک در خواب می شود؟

دکتر قاسم قاضی متخصص روانشناسی در رابطه با پیرامون علت ایجاد پارالسیس (بختک) اظهار داشت: در حقیقت بختک بیشتر در گذشته و هنگامی که افراد شب‌هنگام زیر درخت می‌خوابیدند، در اثر انتشار گاز دی‌اکسید کربن از درخت و تنفس آن توسط انسان حالتی شبیه خفگی یا به اصطلاح بختک ایجاد می‌کرد.
وی با بیان اینکه برای پیشگیری از بختک لازم است افراد استرس خود را کنترل کرده و تغذیه مناسب داشته باشند، اظهار داشت: خودداری از پرخوری قبل از خواب و نیز خواب منظم و کافی جلوی این امر را می‌گیرد.
وی افزود: امروزه که بیشتر افراد آپارتمان نشین شده‌اند، گاهی کابوس‌های وحشتناک شبانه، بی‌حسی و فلج شدگی بدن در هنگام خواب و گاهی لحظات ابتدایی پس از خواب و در زمان هوشیاری در آنها ایجاد می‌شود که اصطلاحا گفته می‌شود دچار بختک ‌شده‌اند.
قاضی در خصوص مراحل ایجاد پارالسیس (بختک) گفت: احساس خطر و حضور یک فرد خارجی در اطراف، احساس خفگی و فشار در قفسه سینه و حس خروج روح از بدن در هنگام پارالسیس (بختک) در فرد ایجاد می‌شود و فرد قدرت تکلم و توانایی کنترل اعضای بدن خود را از دست می‌دهد.
این متخصص روانشناسی عنوان کرد: عوامل مختلفی از قبیل استرس‌ زیاد در طول روز، تغذیه نامناسب، خواب نکافی و نامنظم و نیز پرخوری قبل از خواب از عوامل ایجاد بختک است.
وی اظهار داشت: برای پیشگیری از بختک لازم است استرس افراد استرس خود را کنترل کرده، تغذیه مناسب داشته و از پرخوری قبل از خواب خودداری کنند و خواب منظم و کافی و با شرایط مناسب داشته‌باشند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *