یکشنبه , ۲۳ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید آقای جادوگر! +تصاویر وبیوگرافی

 علی کریمی جادوگر فوتبال ایران ۳۹ ساله شد. کریمی سابقه بازی در تیم های پرسپولیس، شالکه و بایرن مونیخ و چند تیم عربی را درکارنامه اش دارد.
www.dustaan.com-چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید آقای جادوگر! +تصاویر وبیوگرافی

ورزش > فوتبال ملی – دوباره ۱۷ آبان شد تا یادمان بماند فوتبال‌مان فقط یک جادوگر دارد.

احسان خراسانی؛ چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید. چه خوب موقع دوباره یادمان افتاد که فوتبال‌مان فقط یک جادوگر دارد. درست در همین روزهایی که عقاید خرافی‌مان چشم‌ها را بسته، گوش‌ها را کر کرده و مغزها را شست‌وشو داده. با همدیگر بر سر طلسم دروازه و شکستن آن بحث می‌کنیم. غافل از اینکه تو تنها جادوگر این مستطیل سبز بودی. وقتی بودی چمن‌ها سبزتر بودند. تازه نبودند، چون چوب جادویت بد بلایی سر عمر زندگی‌شان می‌آورد. آن یک‌پادوپاهای دیوانه‌کننده، آن سر توپ‌های بی‌نظیر، چمنی را سالم نمی‌گذاشت، اما فقط قدم‌هایت کافی بودند برای سبزتر ماندن چمن‌ها. چون تو از آن‌هایی بودی که زمانی زندگی‌مان به اندازه محکمی بند کفشت بند بود. این روزها بهترین زمان برای دوباره فکر کردن به تو بود. بله؛ ما به جادو اعتقاد داریم. اما جادوی ما زنده بود، نفس می‌کشید، می‌دوید و خودش روی خط دروازه قادر بود طلسم هر گلری را بشکند. از آن دست جادوگرهایی که اگر برابرشان سد می‌شدی، صد و ده بودند. از آنهایی که در مسیر حرکت، دسته دسته حاسد دورش جمع شدند، اما تو حاصد ماندی. تو یک سرکش واقعی بودی که یاغی‌گری در تمام وجودش رخنه کرده بود.

نتیجه تصویری برای تولد علی کریمی

عاری از همه چیز باید به هرچیز دیگری نه و به تماشای جادوهایت یک آری محکم می‌گفتیم.  روزها به دریبل‌هایت فکر می‌کردیم و شب‌ها با تصور اینکه از پیراهن تیم موردعلاقه‌مان مثل پسرانت محافظت می‌کنی، با دلی قرص به خواب می‌رفتیم. همیشه پشت سرت یک دنیا حرف بوده و هست. این روزها که بیش از پیش تاب سکوت کردن نداری، دوباره تصویر آن جادوگر یاغی برای‌مان تداعی شده است. جادوگری که یک دنیا تحسین و در مقابل یک عالم حرف پشت سرش است. اما جزء جدایی ناپذیر این چرخه همیشگی، علی کریمی، بودن است. پسری با صورت سرد که حالا تبدیل شده به مردی ۳۹ ساله با چشمانی معمولا از حدقه بیرون‌زده، صدایی عمدتا بلند، پوستی همراه با چند لکه که  دیدنش دل همه را به لرزه در می‌آورد و البته زبانی مثل همیشه تند. نه؛ فوتبال برای تو کافی نبود. که اگر بود امروز روی نیمکتی که باید روی آن می‌نشستی، جادویت را دوباره به چشم می‌دیدیم. فوتبال برای تو کافی نیست. چون تو از آنهایی هستی که نصرشان با هیچ نثری توصیف نمی‌شود.
تولدت مبارک آقای کریمی. شمایی که کمی دور شده‌ای از آن چیزی که ما به عنوان یک اسطوره همیشه کاریزماتیک انتظار داشتیم. شمایی که هر بار لحظه‌ای فراموش کردی علی کریمی هستی، راه نفس ما بسته شد. شمایی که پر از خواص عجیب شخصیتی هستی. شمایی که ثانیه به ثانیه حرف زدن درباره‌ات فکر کردن می‌خواهد. با این وجود ۳۹ سال گذشته و هنوز کسی نتوانسته خاری در پایت فرو کند. چون بند کفش‌هایت خیلی محکم است. انقدر محکم که زمانی زندگی ما به بندش بند بود.

بیوگرافی علی کریمی

خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند.فعالیت مورد علاقه اش والیبال ساحلی است.متاهل و دارای دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا است.در کرج پیتزا فروشی دارد. بسیار انسان خونسردی است که به قول فردوسی پور بعضی اوقات این خونسردی هایش روی اعصاب آدم می رود.پس از شکست تلخ تیم پرسپولیس برابر سپاهان نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

فوتبال باشگاهی:

علی کریمی سابقه بازی در  باشگاه های نفت تهران، فتح تهران، سایپا تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، القطر قطر، السیلیه قطر، بایرن مونیخ، استیل آذین و شالکه آلمان را در کارنامه فوتبال خود دارد.

او فوتبال خود را از نوجوانان نفت تهران شروع کرد، سپس به نوجوانان سایپا پیوست و بعد از آن به فتح تهران منتقل شد و از آن جا بود که به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.علی کریمی در سال ۱۳۷۷ به پرسپولیس پیوست و توانست دو سال پیاپی در سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ لیگ آزادگان را فتح کند. علی کریمی در سال ۲۱۱۱ به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش را یعنی جام امیر را در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ فتح کند. کریمی در سال ۲۱۱۴ توانست ۱۴ گل برای تیمش به ثمر برساند.
علی کریمی روز ۳ مه سال ۲۱۱۵ بنا به گزارش وب گاه رسمی باشگاه بایرن مونیخ به این تیم آلمانی پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی بود که در این باشگاه مشهور به اف سی هالیوود بازی می کرد. در ابتدا بسیاری معتقد بودند که انتقال کریمی برای این باشگاه تنها جنبه اقتصادی دارد، اما بازی های خوب این بازیکن مانع این انتقادات شد. علی کریمی خیلی زود توانست در جمع نام داران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند، به طوری که برخی از این بازیکنان نیمکت نشین شدند. طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن مونیخ، پس از ۱۲ بازی این قرارداد به طور خودکار تمدید می شد که در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد، اما در همین بازی وی متأسفانه مصدوم شد، به طوری که نتوانست در بازیهای جام جهانی ۲۱۱۶ آلمان در اندازه های واقعی خود ظاهر شود. کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب می شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است و در مقابل سالزبورگ یک گل به ثمر رساند.

نتیجه تصویری برای تولد علی کریمی
علی کریمی بعد از عدم درخشش در بایرن مونیخ به قطر رفت و برای تیم القطر بازی کرد اما بازیهای او مورد توجه کسی قرار نگرفت و وقتی او را به تیم نه چندان قوی السیلیه فرستادند او خواستار جدایی از تیم شد و به پرسپولیس بازگشت.

او در اولین گلزنی خود توانست در شهرآورد تهران موفق به گلزنی شود و دو دقیقه بعد از ۱ بر صفر جلو افتادن استقلال بازی را به تساوی بکشاند.کریمی پنج روز بعد در بازی مقابل ابومسلم، هت تریک کرد ولی نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد و بازی در پایان با شکست ۴-۳ پرسپولیس به پایان رسید. علی کریمی در سال ۱۳۸۸ به سبب عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست.در فصل ۸۷-۸۸ لیگ برتر علی کریمی ۱۴ گل به ثمر رساند و با دریافت ۹ کارت زرد و ۳ کارت قرمز خشن ترین بازیکن درلیگ برتر نهم شناخته شد.
علی کریمی با عقد قرارداد ۵ ماهه به شالکه۱۴ آلمان پیوست و با شماره ۱۱ وارد میدان مسابقه شد. او به خاطر نیمکت نشینی و دقایق کم حضور در زمین ناراضی بود. سپس طبق صحبتش مبنی سر رفتن حوصله اش در آلمان به تهران بازگشت.
او بالآخره در سال ۱۳۹۱ بعد از صحبت با حبیب کاشانی با عقد قرار دادی به پرسپولیس بازگشت و به دوران حضورش در آلمان پایان داد. علی کریمی در ۱۴ تیر ۱۳۹۱ و یک روز پس از انتخاب مانوئل خوزه به عنوان سرمربی پرسپولیس,قرارداد خود را در هیئت فوتبال استان تهران با سرخ پوشان تمدید کرد.
نتیجه تصویری برای تولد علی کریمی

فوتبال ملی:
کریمی از سال ۱۳۷۷ سابقهٔ بازی در تیم ملی ایران را دارد و با ۱۲۴ بازی ملی و ۳۸ گل ملی،دومین بازیکن ایرانی از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به حساب می آید.کریمی در واقع کاپیتان اصلی تیم ملی فوتبال ایران می باشد ولی جواد نکونام بازوبند کاپیتانی را بر دست می بندد. او اولین بازی ملی خود را در سال ۱۳۷۷ برابر تیم ملی کویت انجام داد. و در همان سال قهرمانی بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را به همراه تیم ملی جشن گرفت و یکی از ۲ گل ایران در بازی فینال را مقابل کویت به ثمر رساند.
او در مقدماتی جام جهانی ۲۱۱۲ نیز از بازیکنان تیم ملی ایران بود و توانست در بازی مقابل گوآم پنج گل به ثمر برساند. همچنین وی اولین بازیش را در پست هافبک تهاجمی را مقابل ایرلند را در مرحله پلی-آف جام جهانی در شهر دوبلین انجام داد.
علی کریمی در جام ملت های آسیا ۲۱۱۴ با زدن ۵ گل آقای گل مشترک مسابقات شد. ایران در این مسابقات پس از ژاپن و چین سوم شد و هت تریک علی کریمی در بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی نقش مهمی در این موفقیت ایران داشت. او در همان سال بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شناخته شد و قهرمانی بازی های غرب آسیا را نیز به همراه تیم ملی کسب کرد.
کریمی در جام جهانی ۲۱۱۶ نمایش ضعیفی داشت که به مصدومیت طولانی مدت او مربوط می شد.در اکتبر ۲۱۱۸ در حالی که علی داییاو را به تیم ملی دعوت کرده بود، کناره گیری خود را از فوتبال ملی اعلام کرد. علی دایی اعلام کرد که کریمی دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و اینچنین هم شد. کریمی با برکناری دایی مجدداً برای حضور در تیم ملی افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و به تیم دعوت شد. او تک گل ایران در مقابل امارات در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۱۱۱ را به ثمر رساند و امیدهای ایران را برای صعود زنده نگاه داشت.
او پس از مدتی دوری از تیم ملی دوباره توسط کارلوس کی روش، سرمربی تیم، به تیم ملی ایران دعوت شد.

افتخارات باشگاهی علی کریمی:
پرسپولیس تهران
قهرمانی جام آزادگان ۷۸-۱۳۷۷
قهرمانی جام آزادگان ۷۹-۱۳۷۸
قهرمانی جام حذفی ۷۹-۱۳۷۸
نایب قهرمانی جام آزادگان ۸۱-۱۳۷۹

بایرن مونیخ
قهرمانی جام حذفی آلمان ۱۶-۲۱۱۵
قهرمانی بوندسلیگا ۱۶-۲۱۱۵

الاهلی
قهرمانی جام حذفی امارات ۱۲-۲۱۱۱
قهرمانی جام حذفی امارات ۱۴-۲۱۱۳
نایب قهرمانی لیگ امارات ۱۴-۲۱۱۳

نفت تهران
نایب قهرمانی نوجوانان تهران
قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

افتخارات  ملی:
۱۹۹۸ – قهرمانی بازی های آسیایی
۲۱۱۴ – مقام سوم جام ملت های آسیا
۲۱۱۷ – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا
۲۱۱۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی ۲۱۱۶ آلمان
۲۱۱۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا
۲۱۱۳ – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

افتخارات فردی:
بهترین بازیکن سال ۲۱۱۴ آسیا
آقای گل مشترک جام ملت های آسیا ۲۱۱۴

 

چه خوب موقع دوباره تولدت فرا رسید آقای جادوگر!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *