سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲ قبل از ظهر به وقت تهران

چه بر سر خانواده صدام حسین آمد؟

امروز در سالگرد حمله آمریکا به عراق، مجددا پرونده سرنوشت خانواده صدام حسین که چند دهه در بالاترین درجات قدرت این کشور حضور داشتند، گشوده شد.

https://static.etemaadonline.ir//Image/3f0bb377-35fd-4a99-ae65-47a7d808af61.jpeg

در سالروز حمله ایالات متحده امریکا به عراق بازخوانی پرونده سرنوشت خانواده صدام حسین همچنان جذاب است، خانواده‌ای که سال‌های سال در صدر قدرت عراق قرار داشت و سرانجام با حمله ارتش امریکا به این کشور از قدرت خارج شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، صدام حسین که از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ قدرت مطلق عراق محسوب می‌شد و آتش ۳ جنگ نظامی را در منطقه روشن کرد یکی از بحث برانگیزترین شخصیت‌های معاصر به شمار می‌آید. اما این فقط صدام حسین و سرنوشت او نیست که قابل تامل است. سرنوشت خاندان و خانواده دیکتاتور سابق عراق پس از اعدام او نیز سرنوشتی خاص است.

سرنوشت خاندان صدام

۱- صدام حسین: ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ بعد از ۵ ماه از صدور حکم اعدامش توسط دادگاه جنایی عراق به دار آویخته شد.

۲- پسران عدی و قصی: دو پسر عدی و قصی به همراه نوه قصی در درگیری با نیروهای آمریکایی در موصل کشته شدند و بقیه اعضای خانواده‌اش نیز در شماری از کشورها پراکنده هستند.

۳- زنان صدام: صدام حسین ۳ زن داشت که مشهورترین آنها ساجده خیرالله دختر دایی‌اش بود. او با ساجده در سال ۱۹۶۳ ازدواج کرد و ساجده پنج فرزند به نام‌های عدی، قصی، رغد، رنا و حلا به دنیا آورد.

ساجده در جریان تهاجم آمریکا به عراق به همراه دخترانش به اردن گریخت و سپس به همراه دختر کوچک‌ترش حلا، قطر را برای اقامت برگزید.

حریر حسین کامل، نوه دختری صدام حسین در این رابطه به اسپوتنیک می‌گوید: علاوه بر چند کشور غربی از جمله بریتانیا کشورهای عربی متعددی آمادگی خود را برای میزبانی از آنها اعلام کرده‌اند و هم اکنون نیز کشورهای میزبانشان برای آنها اوراق هویت، حقوق ماهیانه و منزل مسکونی فراهم کرده و آنها شرایطی مشابه با گذشته دارند.

به گفته حریر که پدرش حسین کامل توسط صدام حسین به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته شده، صدام حسین ۱۵ نوه دارد که برخی از آنها در اردن زندگی می‌کنند، مادرش رغد و خاله اش رنا هم در همین کشور هستند اما مادر بزرگش و خاله کوچکش ساکن قطرند.

بر اساس این گزارش صدام حسین از رغد ۵ و از رنا ۴ نوه دارد.

صدام همچنین یک فرزند دیگر از همسر دومش سمیره الشابندر دارد. اما او معمولا به دور از رسانه‌ها بوده و گفته می‌شود به همراه مادرش در کانادا زندگی می‌کنند.

این خبرگزاری اطلاعاتی از همسر سوم صدام منتشر نکرده است.

منبع : اعتماد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *