سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد ۴ ام تیرماه سال ۱۳۵۱ در تهران بوده و از افتخارات وی می توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم قرمز ، جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم شوکران و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم اسرافیل و … اشاره کرد.

 

در دهه هشتاد شایعه ای درخصوص ازدواج این بازیگر با علی انصاریان منتشر شده بود. در آن سالها انصاریان یکی از پرطرفدارترین بازیکنان پرسپولیس بود و برای خودش اسم و رسمی داشت و هدیه تهرانی هم در اوج دوران بازیگری اش بود این شایعه اما توسط مادر هدیه تهرانی به شدت تکذیب شد

وی در واکنش به خبر ازدواج دخترش با علی انصاریان گفت : “من اصلا علی انصاریان را نمی شناسم که دخترم بخواهد با او ازدواج کند “!

http://dl.overdoz.ir/Uploads/97/05/Hedyeh-Tehrani-Mordad97-www-OverDoz-IR%20(2).jpg

در اولین روز سال ۱۳۸۶ ازدواج هدیه تهرانی با هومن بهمنش که دوران چهره شناخته شده ای نبود، به تیتر یک رسانه ها مخصوصاٌ مجلات آن زمان تبدیل شد، اما زندگی این دو دوامی نیاورده و در همان سال به جدایی و طلاق منجر شد.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

نخستین فیلمی که هدیه تهرانی در آن به ایفای نقش پرداخت، فیلم «سلطان» بود که سال ۱۳۷۵ ساخته شد. آن موقع هدیه تهرانی ۲۴ سال سن داشت، اما اگر همه چیز آن طور که باید پیش می‌رفت احتمالا نخستین فیلم کارنامه این بازیگر می‌شد، فیلم «چای تلخ» که اتفاقا هیچ واسطه‌ای هم این وسط نبود که او را به ناصر تقوایی معرفی کند. هدیه تهرانی به گفته خودش با تقوایی و اکبر عالمی فامیل و آشنا بوده و به همین خاطر در ۲۰ سالگی ناصر تقوایی به او پیشنهاد بازی در «چای تلخ» را می‌دهد، اتفاقی که نمی‌افتد.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

او نخستین سیمرغش را به خاطر بازی در فیلم «قرمز» آن هم درست یک سال پس از آغاز دوران بازیگری‌اش (سومین فیلم کارنامه کاری‌اش) گرفته بود. او در اوج محبوبیت بود، هم در سینما و هم بین مردم. پیشنهادهای بازیگری زیادی داشت، اما سخت می‌گرفت و کم بازی می‌کرد و گاهی حتی ترجیح می‌داد سرش را با کارهای دیگری گرم کند.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

دیدارش با محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان خیلی تصادفی رقم می‌خورد، در فروشگاه باغ با دستی شکسته همراه دوستش و مادرش می‌چرخیده که متوجه نگاه آزیتا حاجیان و شریفی‌نیا می‌شود. حدس هم می‌زند (بر اساس تجربه‌هایش) که چند دقیقه بعد یکی از این دو نفر به او پیشنهاد بازیگر شدن می‌دهند، چند دقیقه بعد همین اتفاق می‌افتد، حاجیان از همسرش جدا می‌شود، به سراغ او می‌آید و می‌پرسد: «دوست داری بازیگر شوی؟» تهرانی جواب می‌دهد، نه.

شریفی‌نیا شماره مادر دوست تهرانی را می‌گیرد و بعد از آن روز تماس‌ها شروع می‌شود، نتیجه این تماس‌ها معرفی به دفتر «هدایت فیلم» مرتضی شایسته است و پیشنهاد بازی در فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

او زیر دست عبدالله اسکندری گریم می‌شود، عکس می‌گیرد و یک متن را هم برای تست صدا و بازی می‌خواند، اما همان موقع از این نقش خوشش نمی‌آید، دلیلش هم کوتاهی نقش و دیالوگ‌های کم آن بوده است. هدیه تهرانی آنقدر باهوش بوده که می‌دانسته برای حضور در پرده سینما و ادامه آن برای نقش اول به چیزی بیشتر از چند دقیقه حضور و چند دیالوگ احتیاج دارد.

رقم دستمزدی که برای روز واقعه به او پیشنهاد می‌شود ۱۰۰ هزار تومان است. رقمی که قید گرفتن آن را می‌زند و نقش را قبول نمی‌کند. با این حال اما عکس‌ها و فیلم تست‌هایش در دفتر هدایت فیلم باقی می‌ماند.

http://dl.overdoz.ir/Uploads/97/10/Hedieh-Tehrani-newpics-www-OverDOz-IR%20(1).jpg

هر چقدر کار تهرانی روی پرده سینما می‌گیرد، حاشیه‌هایش هم زیاد می‌شود. نشریات به دنبال کردن خبرهای او علاقه نشان می‌دهند، او تمایلی به مصاحبه نشان نمی‌دهد. کار خبرسازی در مورد او به جایی می‌رسد که ظرف یک سال ۸ بار خبر ازدواج و طلاق او با افراد مختلف منتشر می‌شود. سال‌ها بعد تهرانی درباره این ماجراها می‌گوید اگر من در عالم واقع بخواهم ظرف یک سال چند ازدواج داشته باشم چطور می‌توانم با ۱۰ نفر در یک سال ازدواج کنم و بعد طلاق بگیرم. اصلا از لحاظ زمانی امکان پذیر نیست که من از یک نفر طلاق بگیرم زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد دوباره ازدواج کنم؟ آن هم ۱۰ بار در یک سال (نقل به مضمون)

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

هدیه تهرانی در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد او سابقه مربیگری این رشته رو دارد و در حال حاضر در تهران نیز باشگاه ورزشی برای این رشته در اختیار اوست

در مراسمی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هدیه تهرانی و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد.

سال ۹۴ اما برای او سال بازگشت به سینماست؛ او حالا دوباره به متن سینما برگشته و می‌خواهد روی پرده باز هم دنیاهای تازه‌ای را بسازد، «می‌تواند یا نه؟» پرسشی است که برای یافتن پاسخش باید منتظر ماند.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

 

سینمایی

● ۱۳۷۵ سلطان
● ۱۳۷۶ غریبانه
● ۱۳۷۶ قرمز
● ۱۳۷۷ شوکران
● ۱۳۷۷ سیاوش
● ۱۳۷۷ دست‌های آلوده
● ۱۳۷۸ پارتی
● ۱۳۷۹ آبی
● ۱۳۷۹ چتری برای دو نفر
● ۱۳۸۰ زمانه
● ۱۳۸۰ کاغذ بی خط
● ۱۳۸۰ خانه‌ای روی آب
● ۱۳۸۱ آبادان
● ۱۳۸۱ دنیا
● ۱۳۸۱ دختر ایرونی
● ۱۳۸۲ جایی برای زندگی
● ۱۳۸۲ دوئل
● ۱۳۸۳ یک بوس کوچولو
● ۱۳۸۴ چهارشنبه سوری
● ۱۳۸۴ شبانه
● ۱۳۸۵ نیوه‌مانگ
● ۱۳۸۵ نسل جادویی
● ۱۳۸۶ هر کس سینمای خودش
● ۱۳۸۷ شیرین
● ۱۳۸۷ فرزند صبح
● ۱۳۸۷ تهران ۱۵۰۰
● ۱۳۸۸ هفت دقیقه تا پاییز
● ۱۳۹۰ پل چوبی
● ۱۳۹۰ یک روز دیگر
● ۱۳۹۰ قلب یخی (نمایش خانگی)
● ۱۳۹۱ آشغال‌های دوست داشتنی
● ۱۳۹۳ روز مبادا

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های جذاب هدیه تهرانی

 

افتخارات و جوایز

● نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز (۱۳۸۸)

● برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم چهارشنبه سوری از دهمین جشن خانه سینما (۱۳۸۵)

● برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)

● برنده جایزه از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ برای بازی در فیلم پارتی (۱۳۸۱)

● برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم قرمز (۱۳۷۷)

۳.۶/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *