پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

چهره‌ی مهربان داعش در فضای مجازی!

داعش برای اینکه چهره‌ای لطیف از تروریست‌هایش نمایش دهد و نیروهای بیشتری را جذب کند، در مجله اینترنتی خود تصویری از یک تروریست گربه به دست و زنبورهای عسل منتشر کرده است!

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تحلیلگران معتقدند که گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا موفقیت ادعایی خود را به عنوان “دولت” کارآمد به تصویر بکشد. داعشی‌ها برای تلطیف وجهه خود و جلب حمایت نیروهای جدید، تصویری از یکی از شبه‌نظامیانش منتشر کرده که یک بچه گربه را در بغل دارد. داعش همچنین تصاویری از زنبورهای عسل منتشر کرده است!

در کنار تهدیدهای روزمره این گروه مبنی بر اجرای حملات جدید در غرب و دشمنانش در عراق و سوریه، تازه‌ترین شماره مجله “دابق” رویکردی متنوع‌تر برای جلب حامیان جدید به خود گرفته است. در مطلبی با عنوان “تاملی در خلقت” که به یک شبه‌نظامی به نام “ابوالحارث اتقری” نسبت داده می‌شود، او از خاطراتش در زمان انجام پست نگهبانی در سوریه نوشته است.

در این گزارش آمده است:‌ «بچه گربه‌ای به من نزدیک شد و پس از آنکه بررسی کرد که آیا من سنگدلم و یا مهربان، روی پایم پرید!» این گزارش با عکس یک شبه‌نظامی بی‌نام که یک بچه گربه را در آغوش دارد، همراه شده و همچنین به تصاویر زنبورهای عسل به عنوان نشانه‌ای از خلقت اشاره شده است. داعشی‌ها در این مجله که مرتبا منتشر می‌شود، تصاویری از کودکان خندان، شبه‌نظامیانی که در آغوش یکدیگر هستند و نیز تصاویری از گشت‌زنی در حومه‌های شهری را به تصویر کشیده است.

شیراز ماهر، معاون مرکز بین‌المللی مطالعات افراطگری در دانشکده کینگ لندن به ایندیپندنت گفت، استفاده از “تصاویر نرم” در تبلیغات داعش که هدف آنها مسلمانان است، امری معمول است. داعش تصاویری از کودکان در حال بازی، بازارهای شلوغ، بیمارستان‌های فعال و مدارس را نشان می‌دهد و این حجم گسترده‌ای از تبلیغات آنها را شامل می‌شود.

خبرهای مرتبط
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *