جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

چند نکته درباره اقدام غیرمنتظره ” جاستین ترودو”

اقدام غیر منتظره دولت کانادا به توقف روند عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران و گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی دولت کانادا تعجب و شگفتی ناظران و رسانه های کانادایی را در پی داشته است.

https://media.mehrnews.com/d/2017/05/06/3/2450857.jpg

به گزارش عصرایران شگفتی این اقدام از آنجایی است که دولت کانادا که یک دولت لیبرال است شعار عادی سازی روابط با ایران را سر می‌داد اما به یکباره دست به اقدامی زده که حتی آمریکای ترامپ هم تا کنون با وجود تهدید به گنجاندن نام سپاه در لیست تروریستی دولت آمریکا، اقدامی در این راستا صورت نداده است، و تنها به افزودن تحریم‌های جدید به سیاهه تحریم‌های سابق سپاه مبادرت کرده است.

از سوی دیگر حملات لفظی اخیر بین دولتمردان آمریکا و کانادا به حدی بالا گرفت که حتی مشاور ارشد تجاری ترامپ در سخنانی ترودو را به ” خنجر زدن از پشت به آمریکا” متهم کرده و گفت: جای او در جهنم است.

در چنین وضع و حالی که روابط آمریکای ترامپ و کانادای تحت زعامت دولت لیبرال ” ترودو” روز به روز به سمت سردی و تنش کم‌سابقه می‌رود، دولت کانادا به ناگاه از یکی از تندترین طرح‌های ضد جمهوری اسلامی ایران در پارلمان به طور قاطع و یکصدا حمایت کرد و این در حالی است که این طرح به گونه ای صریح و آشکار مغایر با برنامه های سابق دولت لیبرال کاناداست که شعار احیای رابطه سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را سر می‌داد…

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *