چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

چند توصیه ساده ناشتایی برای درمان یبوست در بارداری

پیش‌نویس خودکار

۱- یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید و در حالی که گرم است ناشتا میل کنید.

۲- آب یک لیموترش تازه را در یک لیوان آب گرم بریزید و ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه میل کنید. اگر معده‌تان اذیت می‌شود، کمی عسل هم اضافه کنید.

۳- ۵ انجیر خشک و ۲ آلوبخارا را شب تا صبح در یک لیوان آب بخیسانید و صبح ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه ناشتا انجیر و آلوها را تکه تک و به‌آرامی بجوید و آبش را هم بنوشید.

 

آیا خوردن خاکشیر در بارداری ضرر دارد؟

یکی از دلایل عمده که زنان باردار را به مصرف خاکشیر در بارداری ترغیب می کند ، یبوست در دوران بارداری می باشد.

یبوست زنان باردار یکی از مشکلات دوران حاملگی است که ممکن است بعضی از خانم های حامله دچار آن بشوند.

از آن جایی که مصرف خاکشیر می تواند در درمان یبوست حاملگی و جلوگیری از آن نقش مؤثری داشته باشد ، این مساله می تواند سبب تشویق خانم های باردار به مصرف خاکشیر در حاملگی شود.

اما یک مسأله بسیار مهم در مورد اثرات مصرف خاکشیر بر زنان وجود دارد که باعث احتیاط در خوردن آن می شود.

شاید بعضی از خانم های محترم از این موضوع آگاه نباشند و اگر خدای ناکرده مشکلی در بارداری همانند سقط جنین یا زایمان زودرس اتفاق بیفتد ، ندانند که علت اصلی آن چه بوده است. پس با این توضیحات ، خطر مصرف خاکشیر در زنان باردار چیست و آیا این خطر برای همه زنان حامله به یک اندازه است یا نه و اینکه آیا وجود این خطر سبب خواهد شد که مادران باردار از فواید خوردن خاکشیر در بارداری محروم شوند؟

یکی از خطرات مهمی که بارداری و سلامتی جنین را تهدید می کند و می تواند باعث سقط جنین و ختم حاملگی شده یا در خوشبینانه ترین حالت باعث زایمان زودرس شود ، باز شدن دهانه رحم پیش از موعد زایمان می باشد. بسته ماندن دهانه رحم (سرویکس) در طول دوران بارداری و تا لحظه زایمان ، یک مساله مهم و حیاتی است که از سقط و زایمان زودرس جنین پیشگیری می کند. این مساله آنقدر مهم است که در بعضی از زنان باردار که بی کفایتی دهانه رحم دارند از عمل سرکلاژ یا دوختن دهانه رحم در بارداری جهت بسته نگهداشتن آن تا وقت زایمان استفاده می کنند.

شاید تا الان حدس زده باشید که علت احتیاط در مصرف خاکشیر در بارداری چیست؟ بله ، علت اصلی برای اینکه لازم است تا در خوردن خاکشیر در دوران حاملگی احتیاط شود آن است که خاکشیر اثر نرم کنندگی بر دهانه رحم دارد. پس به دلیل این خاصیت خاکشیر که بر دهانه رحم دارد و چون بسته ماندن دهانه رحم در طول دوران حاملگی تا موعد زایمان اهمیت دارد بنابراین خانم های باردار بخصوص آن دسته از مادران بارداری که مشکل شل بودن دهانه رحم دارند و یا عمل بخیه دهانه رحم انجام داده اند حتما در مورد مصرف خاکشیر در زمان حاملگی باید مراقب باشند و در صورتی که بدانند ضرری متوجه آن ها می کند حتی سعی کنند از خوردن آن خودداری نمایند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *