پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا کارگر کارخانه هپکو قصدخودکشی داشت؟/ روزگار سیاه کارگران اراکی

بعدازظهر دیروز تصاویری از تلاش یک مرد برای خودکشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. رسانه‌های محلی استان مرکزی گزارش کردند این مرد که از کارگران شرکت هپکوی اراک بود، تلاش کرد خود را از روی پل شهید بختیاری به پایین پرت کند که با تلاش اورژانس اجتماعی اراک از تصمیم خود منصرف شد.

شرکت هپکو یکی از شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است که اعتصاب کارگرانش هم‌زمان با اعتصاب کارگران کارخانه آذرآب در تابستان سال گذشته در صدر خبرها قرار داشت.

یکی از کارگران کارخانه هپکو درباره تلاش یکی از کارگران این کارخانه برای خودکشی گفت: «ما سر کار بودیم که خبرش را شنیدیم. بعد هم فیلمش منتشر شد. […] دوست ماست. آدم خیلی آرامی است. در سالن رنگ کار می‌کند. اگر بلایی سرش می‌آمد، تحملش برای همه سخت بود».

او در توضیح وضعیت کارخانه می‌گوید: «بالاخره آدم تا یک جایی توان تحمل دارد. ما چند ماه حقوق معوق داریم و سال گذشته هم که حتما شنیدید چه اتفاقاتی اینجا افتاد. بعد از آن درگیری‌ها بالاخره مسئولان یادشان آمد هپکویی هم وجود دارد و از آن به بعد کج‌دارومریز پول می‌گیریم و وضع بیمه‌هایمان بهتر شده اما هنوز زمین تا آسمان با وضعیت روزهای خوبمان فاصله داریم. وقتی هم که پول نباشد، زندگی آدم سیاه می‌شود. وضعیت آذرآب هم همین‌طور است»/ شرق

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *