جمعه , ۵ ام تیر ماه سال ۱۴۰۵ ساعت ۴:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا مردم باید خسارت افزایش قیمت ارز را بپردازند؟

پیله فروش کارشناس اقتصادی:  آیا مردم ایران باید خسارت افزایش نرخ ارز را بپردازند؟ خودروی “تیبا” با موتور ۱۵۰۰ سی سی حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد در حالی که مصرف خودرو‌های مشابه آن نصف این مقدار است. چرا مصرف کننده ایرانی باید این هزینه را بپردازد؟

توان ساخت خودرو باکیفیت و کم مصرف را در داخل کشور داریم، اما در نظام حکمرانی صنعت خودرو مشکل وجود دارد. هیچ وقت در صنعت خودرو خصوصی سازی واقعی نکردیم. صنعت خودرو در کشورمان حیاط خلوت رانت خواری عده‌ای شده است.

۱۸ میلیون لیتر در روز توسط وانت‌ها مصرف می‌شود و بیشترین مصرف بنزین در کشور توسط خودرو‌هایی مانند پرایدو پژو و سمند انجام می‌شود و این باور غلطی است که بنزین را پولدار‌ها مصرف می‌کنند.

https://media.sarpoosh.com/images/9712/97-12-c29-882.jpg

/خبرگزاری تسنیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *