چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

توصیه به تحریم انتخابات و مخالفت جدی با آن برای تثبیت حق رای مردم و استفاده از حق تعیین سرنوشتشان موضوعی است که هرازگاهی در آستانه هر انتخاباتی عنوان می‎شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/21/3/1946249.jpg?ts=1486462047399
چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدعلی ابطحی در یادداشتی با عنوان «تحریمی‌ها مردم ایران را قربانی می‎کنند»؛ نوشته است: باز نزدیک انتخابات شد و دیالوگ های همیشه. دنبال اثبات اینکه چرا باید رای داد. حرفها و پاسخ ها تکراری است. این بار به جای تشریح اینکه چرا باید رای داد، می پرسم آنها که رای نمی دهند و یا دیگران را تشویق به عدم رای دادن می نمایند، چه خدمتی به مردم در داخل ایران می کنند؟ آنهایی که در خارج کشور زندگی می کنند و یا قصد رفتن دارند و زندگی مردم ایران برای آنان بی اهمیت است را می شود درک کرد. اما تشویق به عدم مشارکت در انتخابات برای مردمی که در ایران هستند و قصد زندگی در همین کشور را دارند، چه کمکی به مردم می کند؟

او در ادامه به استدلال‌هایی که برای تحریم انتخابات عنوان می‎شود همچون کمبود اختیارات رئیس جمهور، انتقاد به حاکمیت و …اشاره کرده و نوشته است: اصلا گرفتیم با نامه نگاری به آقای ترامپ و رای کم در داخل، مستر پرزیدنت آمریکا به ایران حمله بکند و مثل سوریه چند نقطه را بمباران کند. باز چه سودی حتی به مردمی که در ایران مخالف نظام هستند می رسد؟ جنگ جدیدی در خاورمیانه شکل می گیرد و سالها نا امنی جدیدی در این منطقه که ایران هم جزو آنها خواهد شد درمی‎گیرد. این بهتر است یا رای فراوان دادن به یک کاندیدا و دور کردن خطر این درگیری ها.

ابطحی با تاکید بر اینکه رای ندادن سودی برای مردمی که در ایران هستند نخواهد داشت؛ خطاب به مخالفان خارج نشین حکومت ایران که مردم را تشویق به تحریم انتخابات می کنند؛ گفت: توصیه می‎کنم زندگی بهتر خودتان را داشته باشید و مردم ایران را قربانی این آرزوهای خود نکنید. همچنان که اکثریت نیروهای نخبه و مسئولیت پذیر و ایران دوست خارج از کشور هم شجاعانه این خطرات را درک می کنند و حتی در صورت مخالفت با حکومت ایران، مردم را دعوت به رای دادن در هر صورت و در هر شکلی می کنند.

او در پایان یادداشتش نوشته است: باید همه از این دور باطل بیرون بیاییم. واقع بین باشیم و به مردم ایران و منافع آنان را اولویت بدهیم. بلوغ سیاسی در این است که نخبگان اجازه ندهند مردم کشورشان از یک سوراخ چند بار گزیده شوند. رای ندادن بازی با سرنوشت مردم است. همیشه وقتی رای بیشتر بوده انتخاب بهتری صورت گرفته است. این بار هم چنین خواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *