پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا افراد قد بلند عمر کوتاه تری نسبت به دیگران دارند؟

محققان به تازگی به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد، قد می تواند به عنوان معیاری برای سنجش طول عمر افراد استفاده شود.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488444379.jpg

در این تحقیقات که بر روی افراد قد بلند انجام شده است، دانشمندان پی برده اند که رابطه مستقیمی بین قد و عمر افراد وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از ایندیپندنت، مرگ “نیل فینگلتون” اسطوره ۲ متر و ۴۰ سانتیمتری بسکتبال انگلیس در سن ۳۶ سالگی دوباره این پرسش قدیمی را مطرح کرده است که آیا افراد قدبلند عمر کوتاه‌تری نسبت به دیگران دارند؟

هرچند دلیل مرگ زودهنگام افراد قدبلند هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما گروهی از دانشمندان انگلیسی به تازگی با مطالعه مرگ زودهنگام جوانان مدعی شده‌اند که قد انسان می‌تواند با طول عمر او در ارتباط باشد.

این دانشمندان با استناد به مرگ زودهنگام افراد قدبلند و طول عمر زیاد ژاپنی‌ها که در مقایسه با جوامع دیگر از میانگین قد کوتاه‌تری برخوردارند، مدعی‌اند همان فاکتورهایی که باعث رشد قدی انسان بیش از حد نرمال می‌شوند، می‌توانند با تاثیراتی که در رشد بافتهای بدن و ترشح بیش از حد هورمون‌ها دارند، باعث مرگ او شوند.

طبق مطالعات انجام شده، یکی از عوامل اصلی مرگ زودهنگام افراد قدبلند، حمله قلبی است که به باور این دانشمندان، یکی از علل اصلی آن ترشح بیش از حد هورمون‌های رشد در بدن انسان است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *