پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا ارتش‌ های جهان از سیب زمینی استفاده می کنند؟!

سیب زمینی  به خاطر داشتن نشاسته  و انرژی زا بودنش و همچنین به دلیل احساس سیری که به فرد می دهد در میان ارتش های جهان بیشتر استفاده می شود …

سیب زمینی

بخش تدارکات ارتش سوریه که مسؤول تأمین مواد غذایی همه نیروها است، تلاش می کند که سیب زمینی آب پز را در همه وعده های غذایی نیروها چه در تابستان چه در زمستان بگنجاند.

 تنها ارتش سوریه سیب زمینی آب پز را در وعده های غذایی نیروهای خود نگنجانده است بلکه مصرف این محصول در میان ارتش های جهان سابقه طولانی دارد به عنوان مثال نظامیان انگلیسی هنگام حمله به کشور غنا در سال ۱۸۹۶ هر روز سیب زمینی آب پز می خوردند و هیچ وعده غذایی آنها خالی از این محصول نبود .
مشکل حمل و نقل در دوران جنگ سال ۱۸۹۶ موانعی را در رساندن سیب زمینی به مناطق استقرار نظامیان انگلیسی ایجاد کرد، لذا ارتش انگلیس شروع به کاشت سیب زمینی در غنا برای تأمین مواد غذایی نیروهای خود کرد زیرا این محصول یکی از اصلی ترین غذاهای انگلیسی ها است.
احمد حمشو دکتر گوارش بیمارستان آموزشی المواساه در منطقه المزه شهر دمشق روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت : مصرف روزانه سیب زمینی لازم است زیرا این محصول سرشار از نشاسته است و انرژی زا می باشد و برخلاف وعده های چرب که باعث اختلالات گوارشی می شود، به فرد احساس سیری می دهد.
حمشو افزود: سیب زمینی همچنین برخلاف گوشت و غذاهای دیگر، ماندگاری بیشتری دارد و به آسانی پخته می شود.
مصرف سیب زمینی نه تنها باعث سوء هاضمه نمی شود، بلکه به هضم غذا کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد و فرماندهان نظامی معتقدند که وعده سیب زمینی آب پز به همراه عدسی و بلغور برای نیروها مفید است، و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود.
سیب زمینی که انواع مختلف دارد، در اکثر استان های سوریه کاشته می شود و همین امر همیشه باعث کاهش واردات آن از خارج شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *