جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

چراغ سبز داوران «عصر جدید» به استعدادهای ورزشی

در مرحله دوم «عصر جدید» بشیر حسینی بیشترین رای سفید و آریا عظیمی‌نژاد بیشترین رای منفی را داده است

 

چراغ سبز داوران «عصر جدید» به استعدادهای ورزشی

مرحله دوم از سری دوم «عصر جدید» با تمام محدودیت‌ها، تغییرات و مشکلات غیرقابل پیش‌بینی که شیوع کرونا به وجود آورد، سه شنبه شب به پایان رسید و تکلیف شرکت‌کنندگان قسمت آخر هم روشن شد. بنابر گفته احسان علیخانی، مرحله نیمه‌نهایی آبان‌ماه ضبط خواهد شد و مخاطبان در فصل پاییز شاهد ادامه رقابت استعدادها خواهند بود. به بهانه پایان مرحله دوم مسابقه، آرای داوران، شرکت‌کنندگانی که به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و استعدادهایی را که از دور مسابقه حذف شدند، بررسی کرده‌ایم و نکاتی درباره آن‌ها نوشته‌ایم.

 

بشیر حسینی بیشترین رای سفید
قبلا در همین صفحه درباره این که امین حیایی به بیشتر اجراها نگاه خوش بینانه‌ای دارد و کمتر رای قرمز می‌دهد، نوشته‌ایم. می‌دانید میان مخاطبان نیز چنین تصوری درباره او وجود دارد، اما تعداد آرای سفید در مرحله دوم می‌گوید او که در مرحله اول بیشترین رای سفید را به شرکت‌کننده‌ها داده بود، در مرحله دوم نسبت به اول سختگیرتر شده و بیشترین آرای سفید متعلق به دکتر بشیر حسینی با ۴۵ رای سفید است. پس از او، امین حیایی و رویا نونهالی هرکدام با ۴۰ رای سفید بیشترین رای مثبت را به اجراها داده‌اند.

 

قرمزهای پرتعداد آریا
آریا عظیمی‌نژاد چه در سری اول مسابقه و چه در سری دوم، نسبت به بقیه داوران کمتر نگاه مثبتی به اجراها داشته. استدلال و تحلیل او از اجراها نشان داده که به راحتی از خطاهای شرکت‌کنندگان نمی‌گذرد و با سختگیری بیشتری به شرکت‌کننده‌ها رای مثبت می‌دهد. بررسی تعداد آرای قرمز در مرحله دوم هم نتیجه‌ای خلاف این موضوع را نشان نمی‌دهد. او با ۱۰ رای قرمز بیشترین رای منفی را به شرکت‌کنندگان داده است. جالب این جاست که پس از او، این امین حیایی است که با ۶ قرمز، بیشترین رای منفی را به اجراها داده است.

 

استقبال ویژه از استعدادهای ورزشی
شرکت‌کننده‌هایی که در هر دو سری مسابقه «عصر جدید» حضور داشته‌اند، در حوزه‌های مختلفی مانند سرگرمی، ورزشی، آموزشی، هنری و موسیقی مستعد بوده‌اند و همین تنوع رشته‌ها کار قضاوت را سخت کرده است. معمولا اجراهای حوزه سرگرمی و ورزشی که برای مخاطب تازگی دارند و پرهیجان هستند، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند، اما داوران سعی کرده‌اند در قضاوت خود عدالت را رعایت کنند و از هر حوزه، استعدادهایی را انتخاب کنند. با این حال طبق انتخاب‌هایی که داوران در فینال هر قسمت داشته‌اند، تعداد شرکت‌کننده‌هایی که در رشته‌های ورزشی استعداد خود را به نمایش گذاشته‌اند، بیشتر بوده است. از میان شرکت‌کنندگانی که به مرحله آرای مردمی راه یافتند، استعداد ۷ شرکت‌کننده در حوزه ورزشی و ۵ شرکت‌کننده در حوزه خوانندگی، موسیقی و هنری بوده است.

 

خواننده نوجوان محبوب مردم
در ۵ قسمت مسابقه، شرکت‌کنندگانی مانند گروه جوانمردان ایران زمین، گروه مجاز، بهاره سرگل زایی، مجید معظمی و گروه ضربان توانستند آرای مردمی بالایی کسب کنند و به مرحله نیمه‌نهایی راه یابند. از میان این ۵ شرکت‌کننده، مجید معظمی خواننده نوجوانی که با اجرای قطعه‌ای از محسن یگانه مورد توجه فراوان مخاطبان قرار گرفت و ویدئوی اجرایش بارها در فضای مجازی دیده شد، در مرحله آرای مردمی هم بیشترین تعداد رای را از آن خود کرد. مجید معظمی با ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۸۵ رای، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. پس از او بهاره سرگل‌زایی استعداد صداپیشگی، با ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۱۳۹ رای موفق شد، رقیب خود را حذف کند.

 

حذف شعبده‌بازها
یکی از محبوب‌ترین اجراهای «عصر جدید»، شعبده‌بازی است. هرچند که تعداد شعبده‌بازها در مسابقه کم نبوده، اما در مرحله دوم هیچ کدام از استعدادهای این حوزه به مرحله آرای مردمی راه نیافتند و بعضی از آن‌ها با وجود این که توانسته‌اند رای سفید داوران را کسب کنند، اما در فینال مسابقه انتخاب آن‌ها نبوده و حذف شده‌اند، به این ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی تنها یک شعبده‌باز یعنی رضا پورجوان حضور خواهد داشت. این شرکت‌کننده در مرحله اول مسابقه، موفق شد با بازی جالب خود با کارت‌ها، امین حیایی را برای به صدا درآوردن زنگ طلایی قانع کند و مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

 

حذف ۴ اجرای محبوب
هر داوری که روی صندلی قضاوت در «عصر جدید» بنشیند، هر اجرایی که به مراحل بالاتر صعود کند و نتیجه هرچه که باشد، در هر صورت باز هم ممکن است بعضی انتخاب‌ها مورد تایید عده‌ای از مخاطبان نباشد و این اتفاق کاملا طبیعی است، اما در مرحله دوم استعدادهایی به روی صحنه آمده‌اند که اجرای جذابی داشته‌اند، رای سفید هر ۴ داور را هم کسب کرده‌اند و مورد توجه تماشاگران نیز قرار گرفته‌اند ولی در نهایت جزو ۲ اجرای منتخب که به مرحله آرای مردمی راه می‌یابند نبوده‌اند که این موضوع انتقاد فراوان مخاطبان را برانگیخته است. در مرحله دوم، امین صالحی که تسلط عجیبی در تیراندازی داشت، گروه عاج فیل که بسکتبال نمایشی جذابی را به نمایش گذاشتند، منصور نادری که دوچرخه‌سواری نمایشی می‌کرد و یونس مسعودی که از سبک‌ترین تا سنگین‌ترین اجسام را به وسیله دندان‌های خود در حالت تعادل قرار می‌داد، چهار شرکت‌کننده‌ای بودند که حذف آن‌ها از مسابقه باعث تعجب و انتقاد مخاطبان شد.

 

ادامه حضور شرکت‌کنندگان خارجی
نه تنها از دورترین روستاها بلکه از شهرهای بزرگ ایران، استعدادهای مختلفی در مسابقه «عصر جدید» حضور داشته‌اند و بعضی از شرکت‌کنندگان مسابقه ایرانی نبوده‌اند. سه‌شنبه‌شب در بخش دوم قسمت نهم مسابقه دیدیم که داریوش سوسنی یکی از استعدادها، به همراه یک فرد برزیلی به نام لوئیز داسیلوا اجرای خود را روی صحنه برد. علاوه بر این، همان طور که در سری اول مسابقه نیز شاهد حضور شرکت‌کننده‌های افغان در مسابقه بودیم، در سری دوم نیز یک گروه از جوانان افغان با نام «پرواز»، اجرای خود را به نمایش گذاشتند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *