سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

چاقوی عروس ۱۸ ساله زیر گلوی طعمه ها! +عکس

عروس ۱۸ ساله با چاقوکشی در پایتخت به زورگیری های وحشت آفرین از زنان و مردان مسافر دست می زد.

پیش‌نویس خودکار

تازه داماد و عروس مرموز که برای افیون خود نیاز به پول های بادآورده داشتند چاره ای جز تبهکاری ندیدند.

دستور ایست
عقربه ها ساعت ۷ صبح شنبه ۱۶ آذر امسال را نشان می داد که ماموران گشت کلانتری ۱۴۲ کن در بولوار کن به رفتارهای زن و مرد جوانی که سوار بر خودروی پراید سفید رنگ بودند، مشکوک شدند و دستور ایست به آن‌ها دادند.مرد جوان که پشت فرمان خودرو بود بدون توجه به دستور ایست پلیس، پا روی پدال گاز خودرویش گذاشت و همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی آغاز شود و ماموران گشت کلانتری پس از تعقیب و گریز طولانی موفق به توقیف خودروی زوج جوان شدند و قبل از این که راننده و زن جوان با پای پیاده فرار کنند در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

نخستین طعمه
زوج جوان ابتدا خود را بی گناه می دانستند و ادعا می کردند ترسیده بودند که فرار کردند اما وقتی ماموران به بازرسی خودرو پرداختند تعداد زیادی کیف زنانه، کوله پشتی و گوشی های موبایل سرقتی به دست آوردند و مشخص شد این دزدان از سارقان حرفه ای هستند.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت که ناگهان یکی از گوشی های موبایل سرقتی به صدا در آمد و ماموران در جواب دادن به تماس پی بردند که گوشی موبایل شب گذشته از زن جوانی در منطقه فردیس کرج به سرقت رفته است و سپس زن جوان برای شناسایی دزدان خشن به کلانتری دعوت شد.
زن ۳۰ ساله وقتی زوج جوان را دید ترس در چهره اش نمایان شد و گفت: شب گذشته منتظر تاکسی بودم که مرد جوان با خودروی پرایدش جلوی پایم توقف کرد و چون یک زن در صندلی عقب بود فکر کردم که مسافرکش است و به همین دلیل سوار بر خودرو در صندلی جلو شدم. هنوز دقایقی نگذشته بود که زن جوان که در صندلی عقب بود از پشت یک چاقو زیر گلویم گذاشت و خواست تا ساکت باشم و گوشی موبایل، پول و وسایلم را گرفت و سپس در یک خیابان تاریک و خلوت مرا از خودرو بیرون انداختند و نتوانستم شماره پلاک خودرویشان را بردارم.
وی افزود: از دیشب هرچه زنگ زدم کسی گوشی موبایلم را جواب نمی داد تا این که در آخرین تماس مامور پلیس جوابم را داد و متوجه شدم آن ها دستگیر شدند.

زورگیری از پسر دانشجو
ماموران در ادامه تحقیقات، یک لپ تاپ و مدارک یک پسر جوان را به دست آوردند که در تماس با صاحب کارت ملی موفق به شناسایی جوان دانشجو شدند.
پسر جوان با حضور در اداره پلیس و پس از شناسایی زوج جوان گفت: دانشجوی دانشگاه قم هستم و قصد رفتن به این شهر را داشتم که سوار بر خودروی پراید سفید رنگ که زن جوان در صندلی عقب بود شدم و در مسیر بودم که ناگهان زن جوان چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید به مرگم کرد.
وی افزود: شوکه شده بودم و نمی‌توانستم هیچ مقاومتی کنم به همین دلیل لپ تاپ، گوشی موبایل و کیف پولم را در اختیارشان قرار دادم و سپس آن ها مرا در یک جاده خاکی در مسیر تهران به قم از خودرو به بیرون انداختند و فرار کردند.

سرقت خودرو
تیم پلیسی در گام بعدی مدارک یک خودرو را پیدا کردند که در تماس با صاحب خودرو مشخص شد این زوج ۲۰ روز قبل اقدام به سرقت پیکان وانت کرده و پس از دزدیدن وسایل داخل خودرو و گذشت دو روز، خودرو را در کنار خیابان رها کرده اند.
ماموران در بررسی پی بردند که این زن ۱۸ ساله و مرد ۲۴ ساله هر دو اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارند و به انواع ۱۰ سرقت اعتراف کردند .

اعترافات زن جوان
محدثه ۱۸ ساله که اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد، ادعا می کند تحت تاثیر مواد مخدر و نیاز به پول دست به سرقت زده است.
زن جوان که راهی جز اعتراف ندارد، گفت: از چندی قبل اعتیاد به مواد مخدر شیشه پیدا کردم و از روی کنجکاوی بود که سراغ این مواد رفتم و بعد از مدتی با مهرداد آشنا شدم که او نیز مثل من اعتیاد به مواد مخدر داشت.
وی افزود: چون هر دو اعتیاد داشتیم و برای تامین هزینه های اعتیاد و زندگی مان پول لازم بودیم تصمیم به سرقت گرفتیم و در ابتدا نقشه سرقت را طراحی کردیم و من به عنوان مسافر در صندلی عقب می نشستم و وقتی سوژه مان که فرقی نمی کرد زن باشد یا مرد، سوار خودرو می شد در یک فرصت مناسب چاقویی را که همراهم بود زیر گلویش می گذاشتم و با تهدید ازاو زورگیری می کردیم.
زن جوان ادامه داد: همیشه قبل از اجرای نقشه مان مواد مخدر شیشه مصرف می کردیم و همین باعث می شد که به دنبال هیجان برویم و هیچ وقت از کاری که می کردم نمی ترسیدم و شجاع بودم و از مردان هم زورگیری می کردم.
محدثه گفت: در این مدت هر پولی به دست می آوردیم هزینه اعتیادمان می کردیم و وقتی پلیس را دیدیم پا به فرار گذاشتیم اما نتوانستیم فرار کنیم و دستگیر شدیم.
تحلیل کارشناس
ازدواج های سیاه
دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و استاد دانشگاه

در برخی ازدواج ها و انتخاب همسر برای شروع زندگی مشترک دیده می شود مردان ، زنانی را به همسری انتخاب می کنند که مثل خود مبتلا به اعتیاد، بزهکاری یا خلافکار هستند در تحلیل شخصیت این افراد باید گفت، شروع یک زندگی سالم اولویت ها و اصولی دارد که باید طبق آن همسرگزینی صورت بگیرد اما زوج هایی که در زندگی مشترک خود دست از بزه و کار خلاف برنمی دارند چون زندگی شان در یک سطح با هم قرار دارد، به خاطر وابستگی به جرایم سعی می کنند کسی را به عنوان همسر انتخاب کنند که هم کفوشان باشد و به لحاظ موقعیت هایی که دارند درک شوند.
یک مرد خلافکار یا معتاد زنی را انتخاب می کند که زندگی خانوادگی اش در سطح خود باشد زیرا او از جامعه طرد و رانده شده است و کاری جز خلاف از دست اش برنمی آید از این رو به دلیل نداشتن حمایت از سوی جامعه یا خانواده به فردی پناه می برد تا تکیه گاهش شود.این گونه افراد چون در جامعه منزوی اند و از سوی نهادهای اجتماعی به دلیل اعتیاد یا جرم شان پس زده یا طرد شده اند با کسانی وصلت می کنند که هم مسلک خود هستند تا بیشتر بتوانند به زندگی ناسالم خود ادامه دهند از سوی دیگر کودکانی که در این خانواده های بزه دیده رشد می کنند همان مسیر والدین خود را در پیش می گیرند که این دور باطل فساد و فحشا سبب می‌شود در جامعه شاهد رشد اتفاقات ناهنجار اجتماعی و ضداخلاقی باشیم .این گونه افراد که درگیر آسیب های اجتماعی هستند به ناچار برای رفع نیازهای خود به افرادی مانند خود پناه می برند و با آن ها مجبور به ادامه زندگی و ازدواج می شوند در حقیقت خود را آخر خط زندگی تصور می کنند و چون در خلاف و بزه و اعتیاد غوطه ور هستند، راهی برای نجات خود از منجلاب این زندگی ناسالم نمی بینند بنابراین ترجیح می دهند سرنوشت و آینده شان را با فردی بسازند که مثل خود معتاد و آسیب دیده است زیرا یک زن یا یک مرد سالم که از یک خانواده سطح متوسط یا بالاست که تحصیلات و شان اجتماعی دارد حاضر به زندگی و تشکیل خانواده با یک فرد آسیب دیده اجتماعی زندان رفته نخواهد بود. این افراد از روی جبر اجتماعی به تشکیل چنین خانواده های آسیب دیده ای روی می آورند و اغلب در محله های جرم خیز زندگی می کنند و زندگی شان در این محله ها به گونه ای است که بیشتر درگیر مسائل اجتماعی می‌شوند و چاره ای جز پناه بردن به هم سطح های خود برای تشکیل خانواده ندارند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *