جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

پیش‌ بینی ورایتی از اسکار ۲۰۲۲: فرهادی سومین اسکار را می‌ برد

کلیتون دیویس، نویسنده اصلی بخش جوایز ورایتی در مطلبی یک سال قبل از اسکار، پیش‌بینی‌هایش را از برندگان اسکار ارائه داد. و نکته جالب این است که او «قهرمان» اصغر فرهادی را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی پیش بینی کرده است.

اصغر فرهادی یک گام دیگر به اسکار نزدیک شد

به گزارش سینمادیلی او در پیش‌بینی بهترین فیلم، «خاندان گوچی» را برنده اسکار دانسته و پیش بینی کرده که ریدلی اسکات هم برای این فیلم برنده اسکار بهترین کارگردان می‌شود. همچنین «خاندان گوچی» را در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری و بهترین لباس شانس اول اسکار دانسته.

دیویس سال پیش هم ۱۶ ماه پیش از برگزاری مراسم اسکار برندگان این جایزه را پیش‌بینی کرده بود که در دورشته بهترین فیلم و بهترین کارگردان (که هر دو را «سرزمین آوارگان» پیش بینی کرده بود) پیش بینی درستی داشت. هرچند که درسایر پیش‌بینی‌هایش چندان موفق نبود و اسکاربهترین فیلم بین‌المللی را برای فیلم «یک خورشید» از تایوان پیش بینی کرده بود، که حتی به نامزدهای نهایی راه نیافت. و همچنین برای فیلمی مثل «۵ همخون» شانس بسیار زیادی در اسکارهای بازیگری قائل بود که این فیلم حتی نامزدی هم نداشت.

آن طور که خود دیویس گفته بخش اعظمی از پیش‌بینی های او براساس سابقه نزدیک به دو دهه پوشش اخبار جوایز است. و حتی با اینکه بسیاری از این فیلم‌ها حتی تمام نشده‌اند و هنوز قابل تماشا نیستند، او می تواند بر اساس قدرت استودیوها و هیجان ایجاد شده برای تماشای فیلم پیش بینی کلی درباره آثار داشته باشد. در نتیجه با توجه به حضور استودیوی پرقدرتی مانند آمازون در پشت فیلم فرهادی به نظر حداقل حضور او در نامزدهای نهایی اسکار تقریبا قطعی است.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *