پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

پیش‌بینی قیمت‌ ها در بازار رایانه و تبلت

یکی از بازارهایی که قیمت محصولات آن مستقیماً با ارز تعیین می‌شود، بازار  رایانه و تبلت است که در رابطه با شرایط فعلی این بازار، محمدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: تک نرخی شدن دلار در مبنای ۴۲۰۰ تومان تصمیم بسیار خوبی بود و شرط موفقیت آن اختصاص ارز با این رقم برای تمام کالاهاست.

در شرایط فعلی واردکنندگانی که قبل از تک نرخی شدن دلار فرآیند واردات خود را انجام داده‌اند و محصولات در گمرکات ایران و امارات قرار دارد با مشکل ترخیص کالا مواجه هستند، زیرا گمرگ ایران با تک نرخی شدن ارز تنها ثبت سفارش و ترخیص کالا با شرایط بانکی را می‌پذیرد.

قیمت تمام شده محصولات وارداتی در محدوده ۶۲۰۰ تومان تعیین شد، زیرا هزینه‌های جابجایی پول در ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر که نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان تعیین شده حدود ۱۰ درصد کارمزد پرداخت می‌شود که قیمت تمام شده هر دلار آمریکا حدود ۴۵۰۰ تومان خواهد بود.

واردکنندگان به دلیل آنکه محصولات گذشته خود را با ارز به نرخ بالا وارد کرده‌اند و دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت نکرده‌اند، قیمت گذاری محصولات خود را با دلار ۶۰۰۰ تومانی انجام می‌دهند.

قیمت محصولات در حال حاضر تا حدودی افت کرده است، قیمت محصولات در شرایط فعلی عموماً با نرخ دلار کمتر از ۵۰۰۰ تومان تعیین می‌شود اما به دلیل آنکه با توجه به قوانین و عملکرد گمرک کشور، محصولات جدید در انبار و گمرکات متوقف شده‌اند احتمال افزایش قیمت وجود دارد./ایسنا

https://s3.amazonaws.com/coursestorm/live/media/15b06bb9913c11e7aa2d0e556ab73cb4

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *