پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

پیشنهادعجیب رئیس اتحادیه فوتبال امارات درباره ایران

مجله انلاین دوستان :   رئیس اتحادیه فوتبال امارات خواستار بازی کردن تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در گروه شرق آسیا به جای غرب آسیا شد. او همچنین گفت ما از عربستان در موضوع درخواستش مبنی بر انتقال بازی‌ها به خارج از ایران حمایت می‌کنیم و ما در کنار آنها هستیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جدیت برای جلوگیری از وضع کنونی تلاش کند.

https://dustaan.com/files/uploads/2016/01/dustaan.com-اخبار-خبر-روز-حوادث-سیاسی-فرارو-خبرپو-شهرخبر-ایسنا-داعش-568d49e486bd2.jpgبه نقل از الشرق امارات، «یوسف السرکال» در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزشی «الوسط» که از شبکه یک عربستان پخش شد گفت: تیم‌های اماراتی در ایران با سختی‌هایی مواجه هستند و تیم‌های عربستانی سختی‌های بیشتری دارند. بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از تیم‌های عربی خلیج فارس حمایت و با درخواست انتقال بازی‌ها به خارج از ایران موافقت کند.

رئیس اتحادیه فوتبال امارات در عین حال خواستار این شد که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به جای غرب آسیا، در منطقه شرق آسیا به میدان بروند.

او همچنین گفت ما از عربستان در موضوع درخواستش مبنی بر انتقال بازی‌ها به خارج از ایران حمایت می‌کنیم و ما در کنار آنها هستیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جدیت برای جلوگیری از وضع کنونی تلاش کند.

«محمد النویصر» نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفته که بازی تیم‌های عربستانی در ایران امکان ناپذیر است و به زودی نشستی در قطر برای تصمیم گیری قانونی در این زمینه برگزار خواهد شد.

در پی تجمع اعتراض‌آمیز عده‌ای از مردم مقابل سفارت عربستان در تهران به خاطر اعدام شیخ نِمر باقر نمر، روحانی برجسته عربستانی توسط حکومت آل سعود، فدراسیون فوتبال عربستان در اقدامی سیاسی و غیر ورزشی، به درخواست باشگاه‌های الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال کرده تا بازی‌های این تیم‌ها مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در زمینی بی‌طرف برگزار شود.

در پی این تصمم فدراسیون فوتبال عربستان، رئیس اتحادیه فوتبال امارات نیز حمایت خود را از همتای عربستانی‌اش برای تحریم بازی‌ با تیم‌های ایرانی در خاک این کشور اعلام کرد. /خبرگزاری تسنیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *