پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

پیروز ال‌ کلاسیکوی یک میلیارد یورویی کدام تیم خواهد بود؟

بازی حساس ال کلاسیکو در هفته چهاردهم لالیگا نخستین ال کلاسیکوی فصل را در نوکمپ برگزار می‌کنند.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

رئال مادرید و بارسلونا در هفته چهاردهم لالیگا نخستین ال کلاسیکوی فصل را در نوکمپ برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، امشب (شنبه) جهان فوتبال شاهد برگزاری یکی از مهمترین و پربیننده‌ترین بازی های فصل خواهد بود. قهرمان سال گذشته لالیگا (بارسلونا) برابر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا (رئال مادرید)، در نخستین ال کلاسیکوی فصل برابر هم قرار می گیرند. دویست و سی و سومین رویایی این دو تیم با ستارگان یک میلیارد یورویی در نوکمپ برگزار می شود.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

 نخستین ال‌کلاسیکو

۱۱۴ سال پیش دو تیم بارسلونا و مادرید در جام تاج‌گذاری آلفونسو برای نخستین بار برابر هم قرار گرفتند. این دیدار با پیروزی سه بر یک آبی اناری ها به پایان رسید. دو هزار نفر از نزدیک این بازی را تماشا کردند. مردان برای تماشای این بازی نیم پسو پرداخت کردند اما بانوان رایگان بازی را دیدند. پس از آن، دو تیم ۲۳۲ بار به مصاف هم رفتند که سهم مادرید از این بازی ها ۹۳  پیروزی و بارسا ۹۱ برد است. ۴۸ بازی با تساوی به پایان رسید. مادرید در ۲۳۲ بازی ۳۹۱ گل و بارسا ۳۷۹ گل به ثمر رساند. تاکنون ۸۵ ال کلاسیکو در نوکمپ برگزار شده است که بیشترین پیروزی ها به آبی اناری ها اختصاص دارد. تیم کاتالانی ۴۹ بار در ورزشگاهش مادرید را شکست داده است. ۱۹ بار مادریدی ها در زمین حریف پیروز شدند و ۱۷ بازی با تساوی به پایان رسید.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

زیدان – انریکه

زین الدین زیدان پس از برکناری رافائل بنیتس هدایت مادرید را بر عهده گرفت. کمتر کسی فکر می کرد او بتواند چنین عملکرد موفقی را با رئال مادرید داشته باشد. او توانست پس از پیروزی برابر کولتورال در کوپا دل ری (۶ بر یک) رکورد ۳۱ بازی بدون شکست کارلو آنچلوتی در  مادرید را بشکند. در لالیگا مادرید تحت هدایت زیدان با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا (دوم) صدرنشین است. زیدان به عنوان سرمربی سفیدپوشان تنها یک بار برابر آبی اناری ها قرار گرفت که آن هم با پیروزی دو بر یک سفیدپوشان به پایان رسید. بارسای لوییس انریکه تاکنون فصل درخشانی را در لالیگا سپری نکرده است. این تیم هفته گذشته نتوانست به ناکامی اش در آنوئتا (ورزشگاه رئال سوسیداد) پایان بدهد و اگر مسی گلزنی نمی کرد، سومین شکست آبی اناری ها در این فصل رقم می خورد. با این حال بحث ال کلاسیکو کاملا جدا است. سرمربی اسپانیایی تاکنون ۶ بار این بازی را تجربه کرده و سه پیروزی به دست آورده است. او همچنین سه بار مغلوب حریف قدیمی اش شده است.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

مسی – رونالدو

دو ستاره این دیدار بدون شک لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هستند و می توانند نقش تعیین کننده ای در بازی امشب داشته باشند. مسی آرژانتینی با گلزنی اش برابر رئال سوسیداد در هفته سیزدهم، یک امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد. او تاکنون ۵۲۹ گل برای آبی اناری ها به ثمر رسانده که ۲۱ گل در ال کلاسیکو به ثبت رسیده است. مهاجم آبی اناری ها در این فصل ۹ بار در لالیگا گلزنی کرد و سه پاس گل داد و ۴۸ شوت به سمت دروازه حریفان زد. آمار رونالدو از مسی در این فصل کمی بهتر است. مهاجم مادرید پس از درخشش در داربی مادرید و هت تریک در آن بازی، هفته پیش نیز دو گل برابر اسپورتینگ خیخون به ثمر رساند تا با ۱۰ گل در صدر برترین گلزنان لالیگا قرار بگیرد. مهاجم پرتغالی تاکنون ۱۶ بار دروازه بارسلونا را باز کرده که بیشترین آنها در نوکمپ به ثمر رسیده است. او کابوسی برای هواداران بارسا محسوب می شود. رونالدو تاکنون ۱۲ بار در نوکمپ بازی کرده و توانسته است ۱۰ گل در این ورزشگاه به ثمر برساند.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

برترین گلزنان ال کلاسیکو

پیش از حضور رونالدو و مسی در مادرید و بارسلونا، آلفردو دی استفانو بهترین گلزن ال کلاسیکو محسوب می شد. مهاجم پیشین رئال مادرید ۱۸ گل در این بازی به ثمر رساند که اکنون مسی با ۲۱ گل بالاتر از او قرار دارد. رائول گونسالس با ۱۵ گل پایین تر از رونالدو (۱۶ گل) در رتبه چهارم جای دارد. همچنین سسار رودریگس، فرانس پوشکاش و پاکو خنتو ۱۴ بار در ال کلاسیکو گلزنی کردند و سانتیانا با ۱۲ گل پس از این سه بازیکن در جایگاه هشتم قرار دارد.

  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, تیم پیروز ال‌کلاسیکو

غایبان بزرگ

این بازی چند غایب بزرگ دارد. دوم آبان سال جاری باشگاه بارسلونا اعلام کرد آندرس اینیستا تا پایان سال نمی تواند تیمش را همراهی کند اما به خاطر روند بهبودی سریع بازیکن اسپانیایی این احتمال وجود دارد که اینیستا در این بازی حضور داشته باشد. تقریبا ۱۰ روز بعد باشگاه مادریدی متوجه شد هافبک آلمانی اش یعنی تونی کروس را نمی تواند در این بازی در اختیار داشته باشد. بدشانسی های سفید پوشان ادامه داشت و در ادامه دو مهاجمشان را برای ال کلاسیکو نیز از دست دادند. آلوارو موراتا پس از بازی های ملی به یک باره آسیب دید و علاوه بر داربی مادرید، دیدار برابر بارسا را نیز از دست داد. آخرین بازیکن گرت بیل بود. او علاوه بر بازی امشب ۲۴ بازی دیگر را از دست خواهد داد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *