چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ بعد از ظهر به وقت تهران

پیرمرد ۷۲ ساله به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش، راهی زندان شد

کشاورز ۷۲ ساله کاشانی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش، از خرداد ماه سال جاری در حبس به سر می برد.

ایسنا : حاج قربان؛ کشاورز کاشانی است که به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش از خرداد ماه سال جاری در زندان بسر می‌برد.

«قربان-الف» پیرمرد ٧٢ ساله ای است که با وجود سرپرستی از چهار فرزندش امروز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه عروس خود بالغ بر هفت میلیون ریال بابت آینه و شمعدان و ۲.۵ مثقال طلای ۱۸ عیار و ۳۰ میلیون ریال بابت البسه و فرش و تعداد ۱۲ سکه تمام بهار آزادی بدهکار شده و روند اقامه دعوی علیه او و فرزندش با احتساب مبلغ ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حق الوکاله وکیل جهت پرداخت مهریه عروسش بدهکار و روانه زندان شده است.

در حال حاضر با وجود اینکه از مجموع بدهی ۸۳۰ میلیون ریالی این مددجو تا میزان ۶۰۰ میلیون ریال از سوی شاکی گذشت شده اما بابت الباقی این مددجو از خردادماه سال جاری تا کنون در بند زندان حضور دارد.

http://img8.irna.ir/1396/13960911/82749643/n82749643-72026549.jpg

پیرمرد ۷۲ ساله به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه عروسش، راهی زندان شد

با تلاش گروه صلح و سازش ستاد دیه این بدهکار مالی عائله مند جهت مختومه شدن پرونده اش به ۲۰۰ میلیون ریال نیاز دارد و به دلیل عدم پشتوانه مالی چشم انتظار کمک خیرین است.

قابل ذکر است که در برخی از استانهای کشور بر سر سفره عقد بنا به رسوم و باورهای بعضا متظاهرانه برخی خانواده ها در تعیین مهریه علاوه بر تعهدات آقای داماد در دانگ یک خانه در حق زوجه، فراهم کردن مقدمات یک سفر سیاحتی یا زیارتی و تعیین چند سکه طلا، پدرداماد شریک آقاپسرش می شود و این تعیین همراه با بار مالی مشخص را ثبت محضری می کنند.

در این ماجرا داماد هم خودش بدهکار است اما تعهداتش را پدرش ایفا کرده است.

براساس این گزارش نیکوکارانی که تمایل دارند یاری گر این مددجوی نیازمند باشند می توانند برای واریز کمک های نقدی خود با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره تلفن ۱۵ – ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *