پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

پس لرزه ۴.۷ ریشتری بعد از زلزله مشهد +عکس

ساعت ۱۰:۴۹ امروز زلزله به قدرت ۶ ریشتر سفیدسنگ در ۸۱ کیلومتری مشهد را لرزاند. مرکز زمین شناسی آمریکا این زمین لرزه را ۶.۱ ریشتر ثبت کرده است.

محل دقیق زلزله ۶ ریشتری مشهد/عکس
پس لرزه ۴.۷ ریشتری بعد از زلزله مشهد

 

پس از زلزله ۶ ریشتری در سفیدسنگ در ۸۰ کیلومتری مشهد، تاکنون پس لرزه‌های متعددی این منطقه را لرزانده است که در تصویر زیر می‌بینید.

 

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور با بیان اینکه زلزله ۶.۱ ریشتری که در نزدیکی مشهد رخ داده همراه با پس لرزه های بالای ۴ ریشتر است، گفت: پس لرزه ۴.۷ ریشتری ۱۰ دقیقه بعد از این زمین لرزه ثبت شده است.

دکتر علی مرادی، در گفتگو با مهر در خصوص وقوع زمین لرزه در نزدیکی مشهد اظهار داشت: گسلی که مسبب این زمین لرزه بوده به احتمال زیاد گسل «کَشَفرود» است؛ این گسل نزدیک منطقه زلزله دیده بوده و قبلا هم زمین لرزه هایی داشته است.

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور افزود: این زمین لرزه در ساعت ۱۰:۳۹ به وقت محلی در در حدود ۳۰ کیلومتری شهر سفیدسنگ استان خراسان رضوی و حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد، رخ داده است. البته چندین روستای نزدیک به محل رخداد زمین لرزه  وجود دارند که امیدواریم آسیب چندانی ندیده باشند هنوز آمار دقیقی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تعداد پس لرزه ها فوق العاده زیاد است، خاطر نشان کرد: بزرگترین پس لرزه، ۱۰ دقیقه بعد از وقوع این زمین لرزه با بزرگای ۴.۷ رخ داده است. تا ساعت ۱۱:۴۵ تعداد ۵ پس لرزه بالای ۴ ریشتر داشتیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *