سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

پسر نوجوان از یک قدمی چوبه دار برگشت

درگیری خونین دو پسر نوجوان در محله شهرری در حالی با قتل یکی از آنها پایان یافت که قاتل صبح دیروز در دادگاه کیفری با بخشش اولیای دم رو به رو شد.

پیش‌نویس خودکار

به‌گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده با گزارش فوت پسر ۱۵ ساله‌ای به‌نام فرهاد در یکی از بیمارستان‌های شهرری آغاز شد. مأموران پس از آنکه متوجه شدند مقتول بر اثر ضربات چاقو جان باخته، تحقیقات‌شان را در خصوص شناسایی قاتل در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی لازم به فردی به‌نام سیاوش رسیدند و بلافاصله او به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
سیاوش پس از دستگیری در حالی که از شنیدن خبر فوت فرهاد شوکه شده بود درباره علت حادثه و اینکه چگونه یک درگیری ساده به قتل منجر شده گفت: هفته گذشته در حال رد شدن از کوچه‌مان بودم که فرهاد با جفت پا گرفتن باعث شد به زمین بخورم و بعد از آن باهم درگیر شدیم. دقایقی بعد با وساطت برادرم دعوا خاتمه پیدا کرد. چند روز بعد با پسرعمه‌ام برای خریدن کلاه از داخل پارک نزدیکی خانه‌مان رد می‌شدیم که به یکباره فرهاد را با دوستانش دیدیم. او با پسرعمه‌ام سلام و احوالپرسی کرد. من هم دستم را دراز کردم با او دست بدهم که ناگهان او شروع به فحاشی کرد و دوباره دعوایمان شد در این میان دوستان فرهاد هم به کمک او آمدند و چند ضربه چاقو به من زدند. من هم برای دفاع از خودم چاقوی پسرعمه‌ام را گرفتم و چند ضربه‌ای به فرهاد زدم و بعد از چند دقیقه با میانجیگری افراد داخل پارک درگیری تمام شد. پس از آن من و پسرعمه‌ام به بیمارستان رفتیم و تا ۲ روز خبری از فرهاد و دوستانش نداشتم تا اینکه امروز به اتهام قتل دستگیر شدم. باور کنید اصلاً قصد کشتن فرهاد را نداشتم و فکر نمی‌کردم ضربه‌های چاقو باعث این اتفاق شود.
با اعتراف‌های صریح سیاوش او به اتهام قتل عمد به زندان رفت و صبح دیروز در شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
در ابتدای این جلسه متهم با تکرار اتفاق‌هایی که منجر به قتل فرهاد شده بود بار دیگر تأکید کرد: من قصد نداشتم او را بکشم. در زمان وقوع این اتفاق ناگوار ۱۵ سال بیشتر نداشتم و فکر می‌کردم درگیری با چند ضربه چاقو و خراش تمام می‌شود. نمی‌دانستم که با این کار زندگی‌ام را تباه می‌کنم. با این حال از اولیای دم می‌خواهم که من را عفو کنند.
در ادامه پدر فرهاد در جایگاه قرار گرفت و گفت: این پسر خیلی سنش کم است و نمی‌توانیم راضی به اعدامش شویم. او همسن پسر مرحومم است به همین خاطر از قصاص او می‌گذریم و فقط درخواست دیه داریم.
قاضی پس از شنیدن اظهارات متهم و اولیای دم و بررسی پرونده حکم دیه را صادر کرد.
گفتنی است متهم باید در دادگاه دیگری در خصوص جنبه عمومی جرم ارتکابی از خود دفاع کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *