پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

پزشک معالج : «کیارستمی» خودش نخواست که جراحی ادامه یابد

کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی تشکیل شد تا زوایای پنهان این پرونده روشن شود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,کیارستمی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور درباره محتوای این جلسه  گفت:  جلسه ویژه‌ای با حضور ۲۵ نفر از متخصصان برجسته دانشگاه و همچنین نمایندگانی از پزشکی قانونی، معاونان وزیر دادگستری، معاون درمان وزیر بهداشت، معاون دادستان تهران، نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دادسرای جرایم پزشکی برگزار شد.

به گفته دکتر علی فتاحی، پزشکان حاضر در جلسه در رشته‌های مختلف فوق تخصصی جراح عمومی، اورولوژی، عفونی، بیهوشی و آنکولوژی صاحب اعتبار بودند و به تفصیل در مورد جزئیات پرونده‌های بستری، اندیکاسیون درمان،چهار عمل جراحی صورت گرفته، اقدامات طبی، داروهای تجویز شده و همچنین اقدامات قبل و بعد از عمل بحث و گفت‌و‌گو شد و جمع‌بندی نهایی به چهارشنبه هفته آینده موکول  شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون ویژه حدود ۲۰ تا ۳۰ سؤال و ابهام را درباره پرونده بستری مرحوم کیارستمی مطرح کردند.

دکتر فتاحی با بیان اینکه کمیسیون ویژه رسیدگی به این پرونده به دور از هرگونه احساسات و برخوردهای صنفی در این باره ورود کرده و قضاوت می‌کند، اظهار داشت: ما معتقدیم در فضای مجازی به دکتر میر بزرگ اهانت شده چرا که وی حدود ۱۰ سال است عمل جراحی انجام نمی‌دهد؛لازم است همه بدانند جراحی اول و دوم توسط میر پسر انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر«ایران» مبنی بر اینکه ادعا می‌شود جراحی پولیپ روده بدون نتیجه آزمایش پاتولوژی انجام شده نیز گفت: قرار بود پاسخ این سؤال شما را که قبلاً نیز مطرح کرده بودید بعد از جلسه کمیسیون پزشکی بدهم. این مسأله در جلسه روز گذشته کاملاً حلاجی شد و مشخص شد پاتولوژی و آندوسکوپی ۳ تا ۵ مرتبه قبل از عمل از مرحوم کیارستمی به عمل آمده است و نتیجه پاتولوژی و آندوسکوپی تشخیص پولیپ روده بوده است اما به خاطر نوع پولیپ باید وی تحت عمل جراحی باز قرار می‌گرفت و عمل آندوسکوپی توصیه نمی‌شد.

دکتر فتاحی درباره شائبه حضورنداشتن دکتر میر(پزشک معالج) هنگام جراحی مرحوم کیارستمی نیز اظهار داشت: دو عمل اولیه (عمل اول و دوم) را پزشک معالج یعنی دکتر میر انجام داده است. عمل اول در تاریخ ۱۶ اسفند و عمل دوم در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۴ انجام شده است. خود دکتر میر در عمل اولیه قسمتی از روده بزرگ را برداشته اما بیمار ۳ روز بعد از عمل جراحی دچار خونریزی می‌شود و مجدداً جراحی دوم کنترل خونریزی توسط دکتر میر انجام شده است.

وی گفت: دکتر میر در عمل سوم و چهارم که هر دو به ترتیب در تاریخ ۹ و ۱۲ فروردین ۹۵ انجام شده حضور نداشته و جراحی توسط کمک جراح وی و پزشک جراح دیگر انجام شده است.

به گفته دکتر فتاحی، پزشک معالج مرحوم کیارستمی ادعا کرده که تا روز ۲۸ اسفند در بیمارستان جم حضور داشته و بنا به دلایلی در عمل‌های بعدی حاضر نشده است که البته این ادعا به بررسی دقیق نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون پزشک معالج باید از اول تا آخر مراحل درمان در کنار بیمار باشد،عنوان کرد: پزشک معالج مرحوم کیارستمی تنها با اذن و هماهنگی با بیمار می‌توانست عمل سوم و چهارم را به جراح دیگر بسپارد اما هنوز مشخص نیست آیا مرحوم کیارستمی چنین درخواستی داشته یا خیر.

وی با بیان اینکه مرحوم کیارستمی به هیچ عنوان مبتلا به سرطان نبود ،عنوان کرد: بیماری پولیپ روده جزو بیماری‌هایی است که ممکن است در آینده تبدیل به سرطان شود. وی به دلیل بیهوشی‌های متعدد ضعیف شده بود با این حال پیش از رفتن به فرانسه وضعیت جسمانی‌اش مساعد بود و نظر پزشک مشاور و معالج این بود که کیارستمی مرحله بد بیماری را گذرانده است. هنوز مشخص نیست وی با چه کسی برای رفتن به فرانسه مشورت کرده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پایان با بیان اینکه خانواده مرحوم کیارستمی روز شنبه برای ارائه جزئیات بیشتر به جلسه کمیسیون ویژه دعوت می‌شوند، یادآور شد: برخی ادعا می‌کنند چون مرحوم کیارستمی همزمان با تعطیلات آخر سال به بیمارستان مراجعه کرده پزشک جراح در بیمارستان حضور نداشته ما این ادعا را کذب محض می‌دانیم چرا که دکترروحانی متخصص بیهوشی که از پزشکان هنرمند و اهل آواز و موسیقی است اقدام به بیهوشی مرحوم کیارستمی کرده است و همه کادر درمان در همان ابتدا متوجه حضور ایشان در بیمارستان بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *