جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰ قبل از ظهر به وقت تهران

پرونده تعرض  های جنسی در سینمای هالیوود ادامه دارد!

پرونده تعرض  های جنسی در سینمای هالیوود همچنان ادامه دارد و روز به روز نیز ابعاد و شخصیت های جدیدی به این رونده رسوایی اضافه می شوند.

پرونده تعرض های جنسی هالیوود پایانی ندارد

پرونده تعرض  های جنسی در سینمای هالیوود ادامه دارد!

خراسان : با بالا گرفتن جنبش افشا کردن تعرض ها و تجاوزهای جنسی در هالیوود، «داستین هافمن» با شهادت دو زن، به جمع متهمان پیوست. به گزارش ایسنا، جریان رسوایی های اخلاقی در سینمای هالیوود که با شکایت ده ها زن از «هاروی واینستاین» تهیه کننده قدر و سرشناس شروع شد، به شکایت بیش از ۴۰ زن از «جیمز توباک» نویسنده و کارگردان آمریکایی رسید. این جریان در کمال ناباوری «کوین اسپیسی» بازیگر مشهور سریال «خانه پوشالی» را هم در بر گرفت و حالا با شهادت دو زن علیه «داستین هافمن» ادامه دار شده است.
اولین زنی که از بازیگر فیلم «مرد بارانی» و «پاپیون» شکایت کرد، «آنا گراهان هانتر» بازیگر و نویسنده ای است که مدعی شده در ۱۷ سالگی و زمانی که سر صحنه فیلم برداری تله فیلم «مرگ فروشنده» به عنوان کارآموز حاضر می شده، با رفتار و حرف های زننده «هافمن» مواجه شده است. «داستین هافمن» از او عذرخواهی کرد و گفت: «متاسفم اگر او را در موقعیت ناراحت کننده ای قرار دادم. من برای زنان احترام بسیار زیادی قائلم و از این که شاید کاری انجام داده باشم که این زن را در موقعیتی ناراحت کننده قرار داده باشد، احساس بدی دارم. متاسفم.»
با این حال، داستان به این جا ختم نشد و یک روز پس از انتشار پیام «هافمن»، زن دیگری او را به آزار جنسی متهم کرد. «وندی ریس گاتسیونیس» نویسنده و تهیه کننده مدعی شد در سال ۱۹۹۱، این بازیگر اسکاری به او پیشنهاد رابطه جنسی داده و او را تقریبا به گریه انداخته است.

کارگردان «ساعت شلوغی» در معرض اتهام

دامنه افشاگری ها علیه آزار جنسی بعد از این ماجرا باز هم ادامه یافت. پس از اتهام به داستین هافمن، حالا شش زن گفته اند برت رتنر تهیه کننده و کارگردان مشهور و سازنده سری فیلم های «ساعت شلوغی» در قبال آن ها مرتکب آزار جنسی شده است.
به گزارش آی سینما، صبح روز چهارشنبه روزنامه لس آنجلس تایمز گزارشی منتشر کرد که در آن شش زن از جمله الیویا مان و ناتاشا هنستریج دو بازیگر زن جزئیات تجربه خود را در برخورد با این تهیه کننده و کارگردان هالیوود فاش کردند.
این در حالی ا ست که وکیل برت رتنر با ارسال نامه ای ۱۰ صفحه ای به این روزنامه همه اتهام ها را رد کرد. او نوشته است: «من به مدت دو دهه وکیل آقای رتنر بوده ام و هرگز هیچ زنی علیه او ادعای آزار یا سوء رفتار جنسی نداشته است.» چند ساعت بعد از انتشار گزارش علیه رتنر، شرکت بزرگ «برادران وارنر» در بیانیه ای اعلام کرد: «ما متوجه ادعاهای لس آنجلس تایمز هستیم و داریم موقعیت را بررسی می کنیم.» ساعتی بعد، این شرکت که سابقه همکاری گسترده با رتنر دارد، واکنش نشان داد و او را از مقام تهیه کنندگی فیلم «سهره» بر اساس رمان موفق «دانا ترت» خلع کرد.
با این حال، خود رتنر در بیانیه ای نوشت که به شکل خودخواسته از همکاری با این استودیو کناره گیری می کند: «به دنبال ادعاهای مطرح شده، تصمیم گرفتم از همه فعالیت های مرتبط با برادران وارنر کنار بکشم. نمی خواهم تا وقتی این مشکلات شخصی حل شود، تاثیر منفی بر فعالیت های این استودیو بگذارم.»
رتنر علاوه بر کارگردانی سری فیلم های «ساعت شلوغی» با بازی جکی چان و فیلم هایی مثل «سرقت از برج» و «هرکول»، تهیه کننده پرکاری بوده و در تولید فیلم های موفقی مثل «از گور برگشته»، «آینه آینه»، «روسای وحشتناک» و «عشای شیطانی» نقش داشته است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *