جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

پرونده تجاوز کارگردان مشهور به دختر ۱۳ ساله بسته شد!

مجله انلاین دوستان :  پس از سال‏ها حاشیه و فرار از مجازاتِ «رومن پولانسکی»، پرونده تجاوز این فیلمساز مشهور به دختری ۱۳ ساله به نفع پولانسکی خاتمه پیدا کرد.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-ویستا-قطره-ایسنا-فارس-باشگاه-خبرنگاران-تسنیم-کارگردان-تجاوزرومن پولانسکی تبرعه شد / دادگاه کراکوف لهستان اعلام کرد که رومن پولانسکی را به آمریکا تحویل نمی‏دهد و جلسه‏ ای هم برای تجدید نظر در حکم این کارگردان صاحب‌نام برگزار نخواهد کرد.  دادستان لهستان با صدور بیانیه ‏ای گفت که قوه دادگستری لهستان به رای این دادگاه احترام می‏گذارد.
وی همچنین اذعان کرد امتناع از بازگرداندن پولانسکی، تصمیمی درست بوده و دلیلی برای برگزاری یک دادگاه دیگر وجود ندارد. این رای به معنای خاتمه یافتن پرونده ۴۰ساله پولانسکی و آزادی او برای زندگی و کار کردن او در کشور لهستان است. رومن پولانسکی لهستانی فرانسوی در سال ۱۹۷۷ دختری ۱۳ساله را مورد سوء‏استفاده جنسی قرار داد.

اخبار روز/ پس از شکایت والدین این نوجوان، ‏ او در دادگاه حاضر و جرمش را پذیرفت. پولانسکی ۴۲ روز را در زندان سپری کرد و سپس در فوریه ۱۹۷۸ به انگلیس و از آن‏جا به فرانسه فرار کرد و هرگز به آمریکا بازنگشت.
او پس از محکومیت در دادگاه آمریکا به جرم سوءاستفاده جنسی از نوجوانی به نام «سامانتا گایمر»، به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‏شود، گریخت و از سال ۱۹۷۸ در پاریس زندگی می‏کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‏شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *