سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

تفاوت پرواز چارتر با دیگر پروازها چیست؟

تفاوت پروازهای چارتر با پروازهای دیگر در این است که آن‌ها را به طور مستقیم در هواپیمایی‌ ها رزرو نمی‌ کنند و در عوض باید آن‌ها را از ارایه‌دهندگان ثالثی مانند گردانندگان تورها یا آژانس‌های مسافرتی تهیه کرد.

در حالت معمول دو نوع بلیت وجود دارد که به وسیله‌ی مسافرانی که به دنبال مقصدی خاص هستند، رزرو می‌شود: پروازهای چارتر و پروازهای برنامه‌ریزی شده. تفاوت پروازهای چارتر با پروازهای برنامه‌ریزی شده در این است که آن‌ها بر خلاف پروازهای نوع دوم هرگز به طور مستقیم در هواپیمایی‌ها رزرو نمی‌شوند و در عوض باید آن‌ها را از ارایه‌دهندگان ثالثی مانند گردانندگان تورها یا آژانس‌های مسافرتی تهیه کرد. مزیت اصلی اینگونه بلیت‌ها در کشوری مانند انگلستان در این است که شرکت‌های ارائه‌دهنده باید به عنوان بخشی از پروژه‌ی ATOL یا Air Travel Organisers’ Licensing (به معنی صدور مجوز برگزارکنندگان سفر هوایی) نام‌نویسی کنند و این بدین معنی است که از پول مشتریان محافظت می‌شود. هم آژانس‌ مسافرتی و هم هواپیمایی باید قادر به ارائه خدمات مورد انتظار به مشتریان‌شان باشند (شاید به دلیل عجز از پرداخت دیون مالی که امروزه مسئله‌ی مهمی در انگلستان محسوب می‌شود). به علاوه، مشتریان اغلب اوقات می‌توانند پروازهای چارتر را به خصوص اگر نزدیک زمان پرواز باشد، با قیمتی ارزان رزرو کنند. این ارزانی به این دلیل است که ارائه‌دهنده‌ی ثالث قبلا پول صندلی هواپیما را پرداخت کرده‌ است، بنابراین بسیار مشتاق خواهد بود تا با ارزان فروختن بلیت خود، برخی از هزینه‌های از دست رفته را جبران کند.

پرواز چارتر

از طرف دیگر، پروازهای چارتر محدودیت‌هایی دارند. به طور معمول، چنین پروازهایی تنها از مبدا به سمت مقصدهای محبوبی مانند تفرجگاه‌ها یا شهرهای بزرگ در دسترس هستند. در حالت سنتی، برای مسافران رزرو یک پرواز برنامه ریزی شده بهترین راه تهیه‌ی بلیت مقصدهای دارای بازدیدکنندگان کمتر است. با این وجود، در سال‌های اخیر و با ظهور گردانندگان تورهای آنلاین که محدوده‌ی وسیعی از پکیج‌های تفریحی را با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهند، این شیوه در حال تغییر است. همچنین استفاده از پروازهای برنامه‌ریزی شده زمانی که مسیر سفر طولانی باشد، مزیت‌هایی هم دارد. شرکت‌های هواپیمایی اغلب با شرکت‌های دیگر توافق می‌کنند تا از این موضوع اطمینان پیدا کنند که اگر  در مسیر مقصد تغییری ایجاد شد، مسافر نیازی به جمع‌آوری و انتقال چمدانش نداشته باشد. با این حال، برای بسیاری از سفرهای گردشگری یا سفرهای کاری، رزرو پروازهای چارتر و موارد مشابه مزیت‌های فراوانی به همراه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *