پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ بعد از ظهر به وقت تهران

لیست پرفروش ترین البوم های موسیقی در سال ۹۵

البوم امیر بی گزند از محسن چاووشی در صدر پرفروش ترین البوم های سال ۹۵ قرار گرفته است، در ادامه نیز البوم های طریق عشق و سی سالگی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی سال ۱۳۹۵
لیست پرفروش ترین البوم های موسیقی در سال ۹۵
پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی سال ۱۳۹۵ براساس اعلام سامانه سایت بیپ تونز اعلام شد.

به گزارش ایلنا؛ آلبوم «امیر بی‌گزند» اثر «محسن چاوشی»، «طریق عشق» اثر فاخر «محمد رضا شجریان» و «پرویز مشکاتیان»، «سی سالگی» اثر «احسان خواجه امیری»، «گذر اردیبهشت» اولین آلبوم گروه «دال»، «گفتم نرو» اثر «محمد علیزاده»، «ناگفته» اثر «حافظ ناظری»، «دوباره عشق» از «حامد همایون»، «آینه قدی» اثر «مهدی یراحی»، «منشور» جدیدترین آلبوم «کاوه یغمایی» و «رویای بی‌تکرار» اثر «علی زندوکیلی» به ترتیب در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی سایت بیپ تونز beeptunes.com در سال ۱۳۹۵ که سرشار از آلبوم‌های جدید بود، قرار گرفتند.

 

نکات جالب توجهی نیز در این آمار اعلام شده، مشاهده می‌شود. ازجمله حضور دو آلبوم تلفیقی، یک کلاسیک، یک ایرانی و یک آلبوم راک در جمع ده آلبوم پرفروش سال که این آمار خود نشان می‌دهد، سلیقه مخاطبان به مرور در حال تغییر از موسیقی پاپ است و سبک‌های دیگر به خصوص تلفیقی دارند جای خود را در میان مردم بازمی‌کنند. در ضمن نباید فراموش کرد که آلبوم «امیر بی‌گزند» که در رتبه اول قرار دارد، خود نیز به صورت خالص در دسته‌بندی موسیقی پاپ جای نمی‌گیرد، برخی از آهنگ‌های این آلبوم به موسیقی راک و تلفیقی بسیار نزدیک شده‌اند. ناگفته نماند عجیب‌ترین آمار متعلق به «ناگفته» از «حافظ ناظری» است، این آلبوم در مرداد سال ۹۴ پخش شده و با این حال توانسته در رتبه ششم پرفروش‌ترین آلبوم سال ۹۵ قرار گیرد. تمامی آثار دیگری که در جمع ۱۰ پرفروش سال ۹۵ قرار دارند،‌ در همین سال پخش شده‌اند. حتی آلبوم «طریق عشق» که تولید آن متعلق به چندین سال پیش است، در سال ۹۵ به صورت رسمی در بازار موسیقی ایران پخش شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *