پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

پرسپولیس ۲ – ۳ الجزیره / ویدیو گل های بازی

تیم فوتبال پرسپولیس دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را در شرایطی با شکست به پایان رساند که در ثانیه‌های پایانی تساوی را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار مهر، دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ امروز دوشنبه بین تیم های الجزیره امارات و پرسپولیس ایران در ورزشگاه شیخ محمد بن زاید شهر ابوظبی آغاز شد که این بازی با برتری ۳ بر ۲ میزبان خاتمه یافت. علی علیپور(۴۲) و گادوین منشا(۸۴ – پنالتی) برای پرسپولیس، علی مبخوت(۵۱) و روماریننیو(۷۶) و الحمدی (۹۶) برای الجزیره گل زدند.

در نیمه اول سرخپوشان ایران تیم برتر بودند و بارها تا باز کردن دروازه میزبان پیش رفتند اما حملات شاگردان برانکو آنقدر زهردار نبود که بتوانند دروازه الجزیره را باز کنند. به نظر می رسید برانکو به شاگردانش توصیه کرده بود ابتدا به فکر گل نخوردن باشند بعد روی دروازه حریف فشار بیاورند.

با این حال در فاصله سه دقیقه مانده به پایان بازی وحید امیری از جناح چپ توپی را روی دروازه الجزیره ارسال کرد که علی علیپور با جاگیری عالی و ضربه ای زیبا دروازه الجزیره را با سر بازی کرد تا شاگردان برانکو نیمه اول را با برتری یک بر صفر راهی رختکن شوند.

در شروع نیمه دوم پرسپولیس در اندیشه حفظ گل زده بود اما در دقیقه ۴۱ روی یک غافلگیری علی مبخوت توپ را از بازیکنان پرسپولیس گرفت و با یک شوت دقیق و محکم گل تساوی را به ثمر رساند تا همه چیز برای دو تیم از نو شروع شود.

درحالی که برانکو سعی داشت با به میدان فرستاد بشار رسن خط میانی اش را محکم تر کند و با حفظ همین نتیجه به فکر گل برتری باشد، این تیم الجزیره بود که بازهم خط دفاعی سرخپوشان را غافلگیر کرد و با عبور رومارینیو از قلب خط دفاعی پرسپولیس به گل دوم رسید.

چند دقیقه بعد از این گل و در دقیقه ۸۱ برخورد توپ با دست مدافع الجزیره این فرصت را برای پرسپولیس فراهم کرد که از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر برساند. گادوین منشا که دقایقی قبل وارد زمین شده بود پشت توپ ایستاد اما ضربه آرام او را دروازه بان حریف برگشت داد و در برگشت هم منشا توپ را به بیرون زد. با این حال داور ژاپنی در اقدامی شجاعانه اعلام ضربه مجدد کرد که منشا این بار در دقیقه ۸۴ توپ را وارد دروازه کرد.

درحالی که داور پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود پرسپولیس روی یک ضربه ایستگاهی بازهم در خط دفاعی با ضعف مواجه شد و بازیکن الجزیره با ضربه سر دروازه شاگردان برانکو را باز کرد تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعدی به ورزشگاه آزادی کشیده شود. دیدار برگشت دو تیم روز ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *