شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

پذیرش تحصیلی و اقامت کاری با مدک آزمون دولینگو

تمامی نکات کلیدی از قبیل نحوه پذیرش با آزمون دولینگو و شرایط بی نظیر آزمون و همچنین مقایسه این آزمون با آزمون های دیگر انجام شده است.

 

در این مقاله تمامی توضیحات درباره آزمون دولینگو اهمیت این آزمون برای قبولی و پذیرش در دانشگاه های کشور های مختلف از قبیل کانادا و آمریکا و حتی اروپا و استرالیا اهمیت برگزاری این آزمون و برتری دولینگو نسب به آزمون های دیگر زبان انگلیسی صحبت شده است. در اخر نیز راه کارهایی جدید برای کسب نمره بالا ر این آزمون به صورت تکنیکال و حرفه ای صورت گرفته است.

معرفی ساختار و قالب آزمون دولینگو

 دولینگو، یک روش آموزش زبان آنلاین است که به وسیله‌ی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و محتوای تعاملی آموزشی، به کاربران کمک می‌کند تا زبان خارجی را به صورت سرگرم‌کننده و موثر یاد بگیرند. این دوره، به ویژه برای زبان‌آموزان مبتدی تا متوسطه و همچنین برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند، مناسب است.

پذیرش تحصیلی و اقامت کاری با مدک آزمون دولینگو

مزایای آزمون دولینگو عبارتند از:

  1. روش آموزش تعاملی: دولینگو از روش‌های تعاملی آموزشی استفاده می‌کند که زبان‌آموزان را درگیر و مشتاق یادگیری می‌کند.
  2. محتوای متنوع: این دوره شامل متن‌ها، ویدئوها، تمرین‌ها و آزمون‌های مختلف است که به شما کمک می‌کند تا چهار مهارت زبانی اصلی، یعنی خواندن، نوشتن، گفتاری و شنیداری را تقویت کنید.
  3. تنوع در سطوح آموزشی: دولینگو به افرادی با سطوح زبانی مختلف، از مبتدی تا پیشرفته، خدمات می‌دهد و شما می‌توانید از سطح مناسب برای خود استفاده کنید.
  4. نظم آموزشی: آموزش در دولینگو بر اساس یک برنامه‌ی آموزشی ساختارمند و نظم‌آمیز ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند به صورت سیستماتیک زبان را یاد بگیرید.
  5. مدیریت زمان: با توجه به محتواهای کوتاه و قابل دسترس، می‌توانید زبان را به‌طور موثر و در کنار برنامه‌ی روزانه خود یاد بگیرید.

لازم به ذکر است که هر زبان‌آموز و شرایط خاص خودش را دارد، بنابراین ممکن است دیگر روش‌ها نیز برای یادگیری زبان برای شما مناسب باشند. همچنین، تمرکز و انگیزه‌ی شما نقش مهمی در موفقیت یادگیری زبان دارد، بنابراین انتخاب مناسبی برای شما، آن روشی است که با آن راحت و پر انگیزه هستید.

پذیرش تحصیلی با مدرک آزمون دولینگو در سایت ایران بریتانیا

دولینگو یک سیستم آموزشی زبان آنلاین است و مدرک یا گواهی‌نامه‌ای که از آن به دست می‌آورید، در بسیاری از موارد به عنوان مدرک رسمی و قابل قبول در تحصیلات بالاتر (مانند دانشگاه یا کالج) شناخته می شود.

پذیرش تحصیلی و اقامت کاری با مدک آزمون دولینگو

در صورتی که شما نیاز به مدرک رسمی جهت پذیرش تحصیلی در دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی دارید، معمولاً باید به آزمون‌های شناخته شده و قابل قبولی مانند دولینگو و یا TOEFL، IELTS، دلف، زبان‌آموزان TESOL و غیره شرکت کنید. این آزمون‌ها از طریق نهاد‌ها و سازمان‌های معتبری نظیر ETS، British Council، و CIEP ارائه می‌شوند و به عنوان مدارک معتبر و معمولاً الزامی برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مورد قبول قرار می‌گیرند.

نمره مورد قبول دولینگو برای پذیرش تحصیلی

نمره مورد قبول برای پذیرش های تحصیلی از ۱۰۵ الی ۱۱۰ الی ۱۱۵ می باشد و برخی از دانشگاه های معتبر کانادا و امریکا نمره ۱۲۵ به بالا را مورد قبول دارند.

هر داوطلب برای تعداد نامحدود می تواند در آزمون شرکت کند اما تعداد شرکت در آزمون دولینگو در هر ماه میلادی ۳ مرتبه می باشد و اگر داوطلب تمایل بسیتری برای شرکت در این آزمون را داشته باشد باید یک ایمیلی به مرکز آزمون دولینگو ارسال کرده و دلیل شرکت در آزمون بیش از ۲ مرتبه را اعلام نماید.

مقایسه نمره آزمون دولینگو با آزمون های آیلتس و تافل

TOEFL IELTS DOULINGO
۴۴_۴۹ ۱٫۵ ۱۰
۵۶_۶۱ ۲ ۱۵
۶۲_۶۷ ۲٫۵ ۲۰_۲۵
۶۸_۷۳ ۳ ۳۰_۴۰
۷۴_۷۹ ۳٫۵ ۴۵_۵۰
۸۰_۸۵ ۴ ۵۵_۶۰
۸۶_۹۱ ۴٫۵ ۶۵_۷۰
۹۲_۹۶ ۵ ۷۵_۸۰
۹۷_۱۰۲ ۵٫۵ ۸۵_۹۰
۱۰۳_۱۰۷ ۶٫۵ ۹۵_۱۱۰
۱۰۸_۱۱۲ ۷ ۱۱۵_۱۲۰
۱۱۳_۱۱۵ ۷٫۵ ۱۲۵_۱۳۰
۱۱۶_۱۱۸ ۸ ۱۳۵_۱۴۰
۱۱۹ ۸٫۵ ۱۴۵_۱۵۰
۱۲۰ ۹ ۱۵۵_۱۶۰

این جدول تفاوت نمره آیلتس و تافل با آزمون دولینگو را نمایش می دهد و دوطلب به راحتی می تواند نمره مورد نظر پذیرش دانشگاه با موسسه مورد نظر را با آزمون دولینگو تطبیق دهد.

نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو در IranBritish

آزمون دولینگو در کل دنیا ۵۹ دلار می باشد. قیمت آزمون دولینگو در ایران نیز همین قیمت می باشد که با توجه به نوسانات دلار حدودا ۳ هزار تومان می باشد که در مقایسه با آزمون تافل یا آیلتس تقریبا چیز ناچیزی است. اما اگر قوائد و قوانین آزمون را به درستی رعایت نکنید این هزینه برای شما چندین برابر خواهد شد.

برای مثال افراد زیادی بودند بدون اطلاع از قوانین آزمون دولینگو در این آزمون شرکت کرده اند و آزمون برای آنها رد شده است لذا قیمت آزمون دولینگو برای آنها چندین برابر شده است. لذا داشتن اطلاعات کافی درباره اینکه چه قوانین را رعایت کنید بسیار مهم است حتما مقاله مربوط به قوانین آزمون دولینگو و مشکلات کاربرها را مطالعه بفرمائید.

پذیرش تحصیلی و اقامت کاری با مدک آزمون دولینگو

برای اطلاعات کافی درباره نحوه پرداخت و شرایط پرداخت آزمون دولینگو حتما به وب سایت ایران بریتانیا مراجعه کنید.

دلایل رد شدن در آزمون های مختلف دولینگو

بسیاری از افرادی که قصد شرکت در آزمون دولینگو را  دارند بدون اطلاع از ساختار و نحوه برگزاری آزمون در آزمون شرکت میکنند و آزمون آنها به دلایل سختگرانه ای رد می شود. حتما قبل از شرکت در آزمون راهنمای آزمون دولینگو را با دقت مطالعه کنید.

در این راهنمای موراد مختلفی اشاره شده است که شمل:

بخش های مهم آزمون دولینگو

اگر بخواهیم در این راهنمای آزمون دولینگو بخش های مهم آزمون دولینگو از نظر تاثیر نمره تقسیم بندی کنیم می توانیم به ۲ قسمت دسته بندی شود

  • سهولت در نمره دادن

بخش REAL WORD و C-TEST  بهترین قسمت ها در کسب و بالا بردن نمره برای داوطلب می باشند

  • تاثیر در انتخاب ضریب نمره کل

قسمت های اسپیکینگ و رایتینگ دولینگو ضریب ۲ را در کسب نمره بالا دارند.

روش نمره دهی در راهنمای آزمون دولینگو

نمره دهی آزمون دولینگو به این صورت است که نمره هر بخش به صورت مجزا محاسبه می شود درو هر بخش نمره خاص خود را دریافت کرده در ضریب مربوطه ضرب شده و نمره کلی حاصل می شود.

بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو

از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو و اینولید شدن کاربران بسیار زیادی که در سال های گذشته در این آزمون شرکت کرده اند می توان به ۱۶ مورد مهم و کاربردی اشاره کرد که شامل نگاه کردن به اطراف، مناسب نبود فاصله کاربر و سیستم کامپیوتر، به کارگیری میکروفن خارجی، استفاده از موس خارج از محدوده آزمون و بسیاری دیگر از مشکلات آزمون دولینگو را در مقاله بعدی با دقت بخوانید و با ساختار کلی همه ارورهای وارده آشنا شوید.

کلاس های آنلاین آزمون دولینگو

کلاس‌ های آنلاین آزمون دولینگو مرکز زبان ایران بریتانیا امروزه بسیار محبوب شده‌اند و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهند که به صورت مؤثر و کارآمد زبان انگلیسی را یاد بگیرند. برخی از ویژگی‌های معمول کلاس‌های آنلاین دولینگو ایران بریتانیا عبارتند از:

  1. انعطاف‌پذیری زمان: کلاس‌های آنلاین به زبان‌آموزان این اجازه را می‌دهند که زمان‌بندی خود را برای شرکت در کلاس‌ها انتخاب کنند. این امکان به زبان‌آموزان کمک می‌کند که برنامه‌ی آموزشی خود را با برنامه‌ی روزانه‌ی خود تطبیق دهند و بهترین زمان‌های برای یادگیری را انتخاب کنند.
  2. تنوع در منابع آموزشی: کلاس‌های آنلاین معمولاً از منابع متنوعی مثل ویدئوها، فایل‌های صوتی، تمرین‌ها، آزمون‌ها و نرم‌افزارهای تعاملی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنند. این تنوع منابع به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا از طریق روش‌های مختلف، مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.
  3. تعامل و ارتباط با معلم: در کلاس‌های دولینگو آموزش زبان انگلیسی، زبان‌آموزان می‌توانند با معلم خود به صورت زنده در ارتباط باشند. این تعامل‌ها به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا سوالات خود را مطرح کنند و از توضیحات و راهنمایی‌های معلم بهره‌مند شوند.
  4. گروه‌های کوچک آموزشی: برخی از کلاس‌های آنلاین برای زبان‌آموزان از گروه‌های کوچک آموزشی استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که زبان‌آموزان بتوانند با هم تعامل داشته باشند و از یادگیری همدیگر بهره‌برده و مهارت‌های گفتاری را تقویت کنند.
  5. ضبط جلسات: بسیاری از کلاس‌های آنلاین زبان، جلسات را ضبط می‌کنند تا زبان‌آموزان بتوانند به صورت بعدی به جلسات دسترسی داشته باشند و مروری بر مطالب آموخته‌شده داشته باشند.
  6. امکانات تعاملی: برخی کلاس‌های آنلاین از امکانات تعاملی مانند تمرین‌های تعاملی، مسابقات آموزشی و فعالیت‌های چندرسانه‌ای استفاده می‌کنند تا زبان‌آموزان را به یادگیری مشتاقانه‌تر ترغیب کنند.

به طور کلی، کلاس‌ دولینگو، به زبان‌آموزان امکاناتی متنوع و محیط‌های تعاملی را ارائه می‌دهند تا یادگیری زبان را برای آنها تجربه‌ای مثمرثمر و پرانگیزه کنند.

 

برچسب ها : دولینگو,آزمون دولینگو,استاد دولینگو,مرکز دولینگو,کلاس دولینگو,duolingo,منابع دولینگو,ایران بریتانیا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *