پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

پخش ربنای شجریان از شبکه یک سیما

مجله انلاین دوستان :  بخش‌هایی از ربنای شجریان پس از شش سال در یکی از برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه یک سیما پخش شد.

پخش ربنای شجریان از شبکه یک سیما
پخش ربنای شجریان از شبکه یک سیما

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، بخش‌هایی از ربنای شجریان پس از شش سال در یکی از برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه یک سیما پخش شد.

“محمدرضا شجریان” که تخصصش در خوانندگی و موسیقی است پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری وارد فضای سیاسی آن روزها شد و همنوا با فتنه ۸۸ خواند.

وی در آن روزها نامه‌ای به “عزت‌الله ضرغامی” رئیس سازمان صداوسیما نوشت. شجریان در نامه خود به ضرغامی از او خواسته بود که پخش آثار او را “به جز ربنا و ادعیه” متوقف کند.

پس از این نامه و در پی همنوایی او با دشمنان مردم ایران و فتنه گران و مصاحبه های مختلف با رسانه های ضدانقلاب، صداوسیما پخش ربنای شجریان در ماه مبارک رمضان را از سال ۸۸ ممنوع کرد.

اما بعد از ظهر امروز (ساعت ۱۶:۱۵) در انیمیشن قدیمی “قصه‌های رمضان” که از برنامه کودک و نوجوان شبکه یک پخش می‌شد، پس از شش سال ممنوعیت، بخش‌هایی از ربنای شجریان نیز همراه آن پخش شد.

ممنوعیت پخش ربنای شجریان در این شش سال موافقان و مخالفان زیادی داشته است. موافقان می‌گویند با توجه به حاشیه‌سازی‌های شجریان و همراهی‌اش با فتنه ۸۸ نباید حتی ربنایش از صداوسیما پخش شود اما مخالفان ممنوعیت، صدای او را بخشی از خاطرات مربوط به افطار می‌دانند که در جلب توجه مردم و جوانان به ماه مبارک رمضان نقش دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *