سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

پایان چادرنشینی یک خانواده کم بضاعت

خوشحالی در چهره هایشان نمایان بود و آرام و قرار نداشتند، می دانستند که پس از ۱۴ روز، زندگی در چادر آن هم در هوای سرد برای آن ها دیگر تمام شده است؛ خانواده ای که پدر پیرشان با چشمان کم سو نمی تواند نان آور خانه باشد، مادری که به علت بیماری ذهنی و روانی حتی نمی داند اطرافش چه می گذرد و نوه سه ساله ای که در این شب های سرد فقط آغوش پدر بزرگ گرما بخش وجودش بود. پیرمرد در کنار چادر نشسته و چشم انتظار کسانی است که می خواهند بیایند تا برای او و خانواده اش خانه ای فراهم کنند، صدای وانت را که می شنود از جایش بلند می شود، راننده به او می گوید : حاج آقا حاضر شوید و وسایل تان را جمع کنید که قرار است به خانه جدیدتان بروید. پیرمرد تا این جمله را می شنود ،خدا را به خاطر لطف و عنایتی که به او داشته، شکر می کند و از این که دیگر شرمنده خانواده نیست، از خوشحالی گریه می کند.

پایان چادرنشینی یک خانواده کم بضاعت

 این حکایت خانواده ای است که در حاشیه شهر مشهد ،صاحبخانه قبلی شان به علت پرداخت نکردن اجاره بها آن ها را از خانه شان بیرون کرده بود و مجبور شدند دو هفته در شب های سرد زمستان در چادر زندگی کنند. خبرنگار خراسان که با تماس های مردمی از این موضوع اطلاع پیدا کرد، به سراغ این خانواده رفت و گزارشی در چهارم اسفند ماه با عنوان «خانه به دوش» از وضعیت این خانواده منتشر شد. پس از انتشار آن گزارش، با عنایت پروردگار، نگاه مهربانانه خیران نیک اندیش شهر به این خانواده افتاد و از آن زمان سیل مهربانی و کمک به این خانواده سرازیر شد؛ خیرانی که کمر همت بستند تا این خانواده را از این وضعیت نجات دهند، مردان و زنان خیری که در تماس با روزنامه خراسان خواستار ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی به این خانواده بودند. گروه جهادی دانشجویی رهپویان رضوی به همراه یکی دیگر از خیران شهر با حضور در کنار این خانواده، بسته معیشتی به مبلغ ۵/۲ میلیون تومان هدیه کردند تا بخشی از نیازهای این خانواده را تامین کنند. اما این خانواده علاوه بر محرومیت، به اقدامات درمانی نیز نیاز دارند که مجموعه هایی همچون بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی می توانند به آن ها کمک کنند، همچنین متاسفانه گرفتار برخی از آسیب های اجتماعی نیز هستند که لازم است برخی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی با مشاوره و اقدامات مددکاری ویژه این آسیب ها را برطرف کنند.
رهن منزل مسکونی با کمک آستان قدس رضوی
با لطف و عنایت امام رضا (ع)، خادمان امام مهربانی ها به محض اطلاع از این که خانواده ای در گوشه ای از شهر با این وضعیت زندگی می کند، آستین همت بالا زدند و با اختصاص ۹ میلیون تومان، خانه ای برای آن ها رهن کردند. هادی غلامی مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خراسان رضوی کمک به چنین خانواده هایی را یک کمک انسان دوستانه می داند و می گوید: ورود روزنامه خراسان به این قضیه و پیگیری کمک به این خانواده باعث شد که آستان قدس رضوی برای کمک به این خانواده پیشقدم شود.
وی با اشاره به این که ایجاد عزت نفس در کمک رسانی به خانواده های نیازمند از اولویت های آستان قدس است ،تاکید می کند: پدر و مادر این خانواده به علت کهولت سن و بیماری توانایی کار کردن ندارند، اما پسر و دختر ۱۴ و ۲۵ ساله ای دارند که می توانند با کار کردن مشکلات شان را حل کنند و روی پای خودشان بایستند. بنابراین پسر  خانواده به یک کارگاه معرفی شد تا متناسب با سن خود، کمک خرج خانواده باشد، همچنین برای دختر خانواده نیز که یک پسر سه ساله دارد ، تصمیم داریم اشتغال خانگی ایجاد کنیم.
وی می افزاید: علاوه بر این که آستان قدس رضوی برای آن ها منزل مسکونی  رهن کرده ، بسته های معیشتی نیز در نظر گرفته شده تا کمی از مشکلات شان کاسته شود. همچنین در اولین شبی که در خانه جدید مستقر شدند ،با غذای حضرت از آن ها پذیرایی شد تا به لطف امام رضا (ع) زندگی شان هر چه سریع تر سرو سامان بگیرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *